0

آشنایی با گربه های موکوتاه:گربه خال­دار اروپایی

گربه دورنگ اروپایی

در پست های قبلی با نژاد های مختلفی از گربه ها آشنا شدیم دراین پست با نژاده های گربه خال­دار اروپایی و گربه دورنگ اروپایی آشنا میشویم.

گربه خال­دار اروپایی (spotted cats )

این گربه اولین ­بار در دهه 1880 میلادی به نمایش گذارده شد. شکل پوشش بدن این نژاد شبیه به گربه ­های خانگی قدیمی به نام «مارگی» می­باشد که از نظر فرم بدن بیشتر به نژاد موکوتاه ­های انگلیسی نزدیک­تر است. اخیراً نمونه­ های بسیار خوبی از این نژاد در فستیوال­ها ظاهر شده و جای بسیار خوشبختی است که پرورش این نژاد قدیمی دوباره احیاء گردیده است.

spotted cats

گربه دورنگ اروپایی (Bi- Coloured cats )

این نژاد در دهه 1880 میلادی به معرض نمایش گذاشته شد و سال­های متوالی به­ عنوان گربه نژاد چند رنگ، توجه همگان را به خود معطوف داشته باشد.

اخیراً  به­ عنوان یک نژاد شناخته شده است، استاندارد آن همان استانداردی است که برای نژاد موبلند شرح داده شد.

برای تولید نژاد تورتوایس شل که جنس نر آن عقیم می­باشد، می­توان از جنس نر این نژاد را مورد استفاده قرار داد.

این نژاد دارای سری گرد، بدنی قوی، دمی کوتاه و ضخیم می­باشد.

گربه سیامی خط و خال­دار- دارای خال قرمز، زرد مایل به قهوه­ای، دارای خال روشن (simese )

متخصصین اصلاح­ نژاد پس از چندین سال تلاش به نژادهای جدیدی که شامل خط و خالدار، خال قرمز، زرد مایل به قهوه ­ای و خال­های روشن می­شود، دست یافتند.

این نژاد به تازگی شناخته شده و علاقه مردم را به خود جلب کرده است. رنگ بدن این نژادها عموماً کرم کم­رنگ بوده و فاقد هرگونه علامتی می­باشد. در نژاد خط و خالدار سیامی خطوط نقره ­ای کاملاً جایگزین رنگ خالصی در انتهای بدن آن­ها شده است. با اصلاح نژاد زیادی که با گربه­ های نژاد تورتوایس شل به عمل آمده، نژاد سیامی خال قرمز پدیدار گشته است. رنگ خال­های قرمز در انتهای بدن کاملاً خالص بوده و اگر این گربه­ ها را به یکدیگر جفت بزنند، بچه گربه ­ها نیز به همین شکل به وجود می ­آید که بیشتر آن ها از نوع­ های خوبی می­باشند. گاهی اوقات امکان دارد، رنگ طلایی کم­رنگ جانشین رنگ قرمز و رنگ صورت کرم کم­رنگ، نزدیک به رنگ زردآلو باشد که مسئله مهمی محسوب نمی­شود.

نوار بر روی دم و یا علامت­های مخطلط در روی صورت عیب بزرگی به شمار می­رود، چشمان آبی با خال­های قرمز در بدن جلوه بسیار زیبایی به این نژاد می­دهد. استاندارد این نژاد طبق می­باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج