0

تغذیه علمی و سالم مرغ عشق

تغذیه عملی و سالم مرغ عشق2

برای تغذیه علمی و سالم مرغ عشق ، معقول است که اصول تغذیه را لااقل در حد کفایت برای عموم بدانیم تا درک کنیم که بدن به چه نوع مواد غذایی نیاز دارد؟ سرنوشت غذاها در بدن چه می شود؟ روش مصرف غذاهای مختلف چگونه است؟ غذای کامل و متعادل چیست؟ و به علاوه هیچ وقت مجبور نباشیم که در مورد مهم ترین موضوع طول زندگی خودمان؛ یعنی تغذیه و نقش آن در سلامت تن و روان، مطیع چشم و گوش بسته این و آن یا نوشته­ ها و به خصوص تبلیغات سودجویانه شویم. اما در ادامه، روش صحیح کامل کردن خوراک معمولی مرغ عشق با چند نوع مکمل که توسط خودمان تهیه می شود، ذکر می گردد.

تغذیه علمی مرغ عشق

در تغذیه علمی و سالم مرغ عشق هفته ای نصف قاشق چایخوری از مخلوط “زرده تخم مرغ آب پز سفت + کمی پنیر” به هر مرغ عشق بدهید.

روزی یک چهارم قاشق چایخوری غلات صبحانه ای (سیریال) را در کمی آب گرم بخیسانید و به هر مرغ عشق بدهید.

مرغ عشق ها را در وسط زمستان، اوایل بهار در خلال پرریزی (تولک رفتن)، وقتی ماده در حال جوجه درآوری است و وقتی پرنده غذای تازه کافی دریافت نمی کند، به مدت ۳ تا ۴ هفته با مخلوط دانه های جوانه زده تغذیه کنید (نحوه جوانه زدن بذور در صفحات قبل تشریح شد).

هرگز در هنگام جوانه زدن دانه ها، درپوش محکم و غیر قابل نفوذ از نظر هوا روی آن نگذارید. دانه های جوانه زده در دمای اتاق به سرعت کفک می زند. پس مانده جوانه ها را دو ساعت پس از ارائه دور بریزید.

غذای مرغ عشق باید شامل مخلوط بذور – میوه ها و سبزی ها باشد. شما می توانید با عادت دادن مرغ عشق به مصرف غذاهای خانگی، برخی از غذاها را که خودتان می خورید، به آن تغذیه کنید. در واقع تغذیه انواع طوطی ها از غذاهای ما و با ما، بخش بسیار لذت بخشی از مجموع لذت هایی است که پرنده ما دارد. اما در این کار، باید برخی از بایدها و نبایدها را رعایت کنیم:

هرگز اجازه ندهید که مرغ عشق در میان سفره یا روی میز غذاخوری، روی ظروف غذای تمام افراد خانواده،  ظرف سالاد، سوپا و غیره چرا کند؛ زیرا انواع طوطی ها به شدت تحت تأثیر عادت ها قرار می گیرند و اگر در غذا خوردن با خودتان آن را بدعادت بار آورید، رفع یک عادت بد و سر آن کمی دشوار است. علاوه بر آن، مرغ عشق با آزاد بودن در راه رفتن روی سفره یا میز غذا، ممکن است خودش را با یک غذای داغ یا غذایی تند (پر ادویه) بسوزاند.

بهتر است برای مرغ به خودتان، یک بشقاب مخصوص اختصاص دهید و داخل آن غذاهای مناسب به مقدار مناسب بگذارید. مثلاً كمی سیب زمینی پخته، کمی نان سفید خشک (هر نانی که بیشتر مورد علاقه اش باشد)، کمی سبزیجات پخته و خام، کمی میوه، کمی پنیر، کمی ماکارونی، کمی گوشت کوبیده و غیره.

اختصاص مقدار «کمی» از غذاهای سرخ نکرده و حتی الامکان بدون ادویه و کم چربی؛ به معنی آن است که کل این مقادیر کم از همه غذاها نباید برای یک مرغ عشق از یک قاشق چایخوری پُر تجاوز کند.

اگر برای ما ممکن نیست که پرنده را سر سفره یا میز غذا، در بشقاب خودش تغذیه کنیم، شاید بهتر باشد که موقع صبحانه، نهار و شام، غذای خانگی مناسب پرنده را در ظرف مخصوص خودش بریزیم و داخل قفس بگذاریم تا همزمان با ما مشغول خوردن شود. تغذیه همزمان مرغ عشق (طوطی) با افراد خانواده، موجب می­شود که ما همیشه از مقدار و کیفیت غذای مصرفی آن باخبر باشیم.

تغذیه عملی و سالم مرغ عشق

تغذیه سالم مرغ عشق

  •  ظرف غذاخوری مرغ عشق را روزانه یک بار با مخلوط بذور پر کنید. حداقل دو بار در روز اقدام به خارج کردن پوسته های بذور با دست کنید.
  • یک کاسه مخصوص را دوبار در روز تا نیمه از مخلوطی از میوه ها و سبزی های خُرد شده و حتی الامکان متنوع پرکنید.
  •  در هر ۵ هفته، یک هفته به آن بذور جوانه زده بدهید.
  •  هر روز دوبار آبخوری مرغ عشق را با آب تازه + یک قطره مکمل ویتامین و مواد معدنی پر کنید.
  •  همیشه بلوک معدنی در قفس بگذارید تا پرنده منقار خودش را با آن تیز کند و در صورت نیاز مقداری از آن را خرد کند و بخورد تا نیازهایش به مواد معدنی برطرف شود.

    این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
    گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج