0

جوجه کشی طبیعی غاز با استفاده از پرنده کرچ

 در مقاله ای دیگر به بررسی جوجه کشی مصنوعی غاز توسط دستگاه پرداختیم.در این مقاله به بررسی جوجه کشی طبیعی غاز میپردازیم که میتوان برای جوجه کشی طبیعی غاز از دیگر پرندگان کرچ می توان بهره برد در این باره نکات مربوط به این نوع جوجه کشی را مورد بررسی قرار می دهیم .

جوجه کشی طبیعی با استفاده از پرنده کرچ

در صورت فراهم بودن شرایط محیطی اکثر غازهای ماده کرچ خواهند شد و با خوابیدن بر روی تخم های گذاشته شده (عموماً۱۲ – ۱۰ عدد) آنها را به جوجه غاز تبدیل می کنند.
وقتی غازها بر روی تخمها می خوابند دیگر تخم­گذاری نمی کنند بنابرین جوجه کشی طبیعی توصیه نمی شود.
با این حال اگر تنها روش در دسترس انکوباسیون طبیعی باشد، در آن صورت بایستی از این روش استفاده کرد و تخمهای غاز را باید برای انکوباسیون زیر مرغ، اردک، یا بوقلمون کرج قرار داد. اگر قبلاً مشخص شده باشد که جوجه کشی طبیعی استفاده خواهد شد، باید برای همه تخمهای مورد انتظار غاز تعداد مناسبی پرنده کرج جهت انکوباسیون در نظر گرفته و شناسایی شوند. لازم به ذکر است برای ۱۲-۱۰ تخم آخرى فصل تخم گذاری نیازی به یافتن پرنده کرچ نیست چون خود غازها می توانند مورد استفاده قرار گیرند. یک مرغ بطور طبیعی می تواند ۶-۴ تخم غاز، اردک ۱۰-۸ تخم غازو بوقلمون 14-10 تخم غاز را به جوجه تبدیل کند. توصیه می شود موقعی که از مرغ کرچ برای انکوباسیون تخم غاز استفاده شود در طول انکوباسیون جهت افزایش رطوبت، آب روی تخم ها اسپری شود؛ با اینکه امروزه عموماً پذیرفته شده که نیازی به این کار نیست.

جوجه کشی طبیعی غاز

لانه مرغ های کرچ باید تمیز و نسبتاً تاریک باشد و در جایی قرار گرفته باشد که زیاد سروصدا نبوده و پرنده به راحتی به آب و غذا دسترسی داشته باشد.
به هنگام جوجه کشی زیر مرغهای کرچ باید مطابق توصیه های قبلی جمع آوری و ذخیره شوند. سپس تخمها را می توان موقع کرچ شدن مرغ، اردک یا بوقلمون زیر آنها قرار داد و باید توجه کرد که بعضی مرغها ممکن است به خاطر اندازه بزرگتر تخم غاز، آنها را به سختی بچرخانند. ب
ه همین خاطر همان طور که قبلاً توضیح داده شد یک طرف تخم ها باید علامت گذاری شود و توجه شود که اگر تخمها کاملاً چرخانده نشوند، باید بصورت دستی روزی ۲ یا ۳ بار به میزان ۱۸۰ درجه علاوه بر چرخاندن آنها توسط مرغ چرخانده شوند.
یک مرغ کرچ ممکن است قادر به مراقبت از جوجه غازهای تازه تفریخ شده به مدت چند روز باشد؛ با این حال توصیه می شود جوجه غازها بعد از تفریخ از مادرشان جدا و به جایگاه پرورش جوجه غازها منتقل شوند.

در مقاله ای دیگر به بررسی جوجه کشی مصنوعی غاز توسط دستگاه پرداختیم.(مقاله مربوط)


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 7 امتیاز از مجموع: 4.4]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج