0

معرفی موردی سگ های شکار: سگ نژاد ستر ایرلندی

سگ نژاد ستر ایرلندی

سگ نژاد ستر ایرلندی حدودا از اوایل قرن ۱۸ مورد توجه قرار گرفتند و در مدتی کمتر از صد سال در ایرلند و انگلستان به شهرت رسیدند. این نژاد، یک سگ ورزشی و شکاری قابل آموزش با تفنگ بوده و گاهی در مسابقات نیز از آن استفاده می شود. در ادامه به معرفی یکی دیگر از سگ های شکاری سگ نژاد ستر ایرلندی می پردازیم.

ستر ایرلندی Irish setter

مشخصات ظاهری: این حیوانات دارای سری کشیده و لاغر با چشمانی بادامی و به رنگ قهوه ای تیره بوده و از بهترین نوع اندام حرکتی جهت دویدن برخوردار می باشد. متوسط ارتفاع بدن در سگ­های نر 68 سانتی متر و در سگ­های ماده 62 سانتی متر بوده، وزنی معادل ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم دارند. بدن پوشیده از موهایی صاف، زیبا و براق به رنگ قرمز بوده که این پوشش در نواحی سینه، روی گوش ها، دم و پشت پاها از طول بیشتری برخوردار است.

خصوصیات اخلاقی: این حیوان، سگی شجاع، دلیر، بشاش و با روحیه اجتماعی بالایی است. این سگ می تواند مدت های طولانی در بیشه زارها مشغول به کار باشد، بدون اینکه احساس خستگی کرده، خم به ابرو بیاورد. امروزه از آن به عنوان سگ ورزشی و سگ شکاری قابل آموزش با تفنگ استفاده می شود. از خصوصیات مثبت این حیوان آن است که برای صاحب خود احترام و ارزش زیادی قائل بوده و خصومت برای او معنایی ندارد. این سگ نیاز به تیمار روزانه و رعایت بهداشت ویژه ای دارد، از اینرو نظافت گوش ها و موهای حیوان به شدت توصیه می شود. متوسط طول عمر این سگ در حدود ۱۲ تا ۱۳ سال می باشد.

سگ نژاد ستر ایرلندی


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج