2

جوجه کشی مرغ شاخدار و هر آنچه که در مورد آن باید بدانید

جوجه کشی مرغ شاخدار و هر آنچه که در مورد آن باید بدانید.jpg

مرغ های شاخدار جوان را می توان به طور تجارتی مثل جوجه های مرغ یا پولت های بوقلمون در زیر دستگاه مادر قرار داد. اینها به هنگامی که چند ماهه میشوند خیلی هیجان زده می گردند و رفتاری خیلی زیاد شبیه مرغ­های لگهورن پرورش یافته در کف پیدا می کنند. از نظر تجارتی مرغ های شاخدار جوان را می توان با جیره غذائی بوقلمونها پرورش داد. در این مقاله نکات جوجه کشی مرغ شاخدار می پردازیم .

جوجه کشی

در جوجه کشی مصنوعی دمای مطلوب برای تخم ها 37/5 درجه سانتیگراد است. حرارت مناسب برای جوجه ها در هفته اول ۳۶ تا ۳۸ درجه سانتیگراد بوده که می توان هر هفته دو درجه حرارت را کاهش داد و به ۲۰ تا ۲۲درجه سانتیگراد رسانید. میزان رطوبت مناسب بین ۵۵ تا ۶۰ درصد می باشد. رعایت سکوت و نور کم دایمی سبب جلوگیری از ترس جوجه ها و نشان دادن تصوير العمل های شدید می گردد. با توجه به مصرف کم آب توسط جوجه ها، بهداشت محیط و آب سالم و ظروف تمیز غذاخوری و ضد عفونی محیط توسط قارچ کشهای مخصوص سالنهای پرورش طیور بخصوص در ۸ هفته اول نقش بزرگی را برای جلوگیری از تلفات احتمالی جوجه­ها ایفا می کند.

وزن تخم ها در حدود ۴۰ گرم و در نژادهای پرورشی این مرغ تعداد تخمهای گذارده شده به ۱۷۰ عدد در طول سال می رسد. اولین تخم بطور معمول در سن ۳۱ هفتگی گذاشته میشود. جوجه ها نر مرغان گینه ای در سن ۴ تا ۶ هفتگی از رشد بیشتری برخوردار می باشند. در سن ۱۰ تا ۱۴ هفتگی رشد جوجه های ماده بیشتر از نرها میشود.

 

جوجه کشی مرغ شاخدار

تخم های مرغ شاخدار دارای یک دوره جوجه کشی ۲۶ تا ۲۸ روزه می باشند و می توان آنها را مثل تخم بوقلمون برای جوجه کشی مورد استفاده قرار داد. در گله های کوچک تخمها را می توان در زیر مرغ یا مرغ های شاخدار ماده قرار داده آن ها استفاده نمود. هر چند انکوباتورهای با هوای فشاری که در درجه حرارت F 5/99 تا ۱۰۰ بکار میاُفتند و رطوبت نسبی ۵۷ تا ۵۸٪ در هچری های تجاری مورد استفاده می گیرد. وقتی تخم های مرغ شاخدار به هچر انتقال پیدا می کنندرطوبت ۶۰٪ به نظر می رسد که اپتیمم است.

مرغ های شاخدار جوان KEETS خوانده می شوند و جوجه های جذابی هستند. منقارهای آنها و ساق پاهایشان قرمز و مرغ های شاخدار جوان از واریته های مرواریدی و LAVENDER نیز الگوی پرندگان وحشی را در بسیاری از پرندگان شکاری نشان می دهند.

 مرغ های شاخدار در گله های کوچک در سن ۱۵ تا ۱۶ هفتگی به بازار فرستاده می شوند و در این موقع وزنشان به ۳ پوند می رسد. بازارها عموماً ترجیح می دهند که به هنگام آماده کردن لاشه وزن آنها ۲ پوند باشد. تاکنون مرغ های شاخدار در ایالات متحده کاربرد تجارتی کمی داشته اند بنابراین فقط تحقیقات محدود یک فشار انتخاب ژنتیکی برای آنها مورد استفاده قرار گرفته است اما هچریداران تجارتی و پرورش دهندگان مرغ شاخدار حالا موفقیت هانی در تعداد تخم، سن فرستادن به بازار و اندازه بدن به دست آورده­اند که مرغ های شاخدار را با سایر طیور به رقابت واداشته است. بعضی از تولیدکنندگان مرغ های شاخدار حالا مرغ های شاخدار جوان با اندازه بازاری را در سن ۱۱ تا ۱۲ هفتگی گزارش داده اند که این مسئله نشانگر موفقیت آنها در تجارت و بازاریابی مرغ های شاخداراست.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 5 امتیاز از مجموع: 4.8]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. امیر حسین گفت:

    موارد بسیار خوب من 1 دستگاه جوجه کشی میخوام هرچی میگردم خیلی گرونه خیلی علاقه به پرورش دارم مکان نگهداری هم دارم

    1. علیرضا نیازی گفت:

      با سلام
      هرچی بابت کیفیت بالای دستگاه پرداخت کنید به نفع شما هست

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج