0

نکات مهم در سفر به همراه سگ(سفر زمینی،سفر هوایی)

سفر زمینی سگ

ممکن است شما تمایل داشته باشید در هنگام رفتن به سفر سگ خود را نیز به همراه ببرید. برای سفر به همراه سگ باید  مطمئن شوید که: آیا سگ شما از سلامت کامل برخوردار است؟ آیا با شرایطی که ممکن است داشته باشد در حین سفر مشکلاتی برایش ایجاد می شود؟ . برای سفر هوایی سگ باید نکاتی را رعایت کنیم. هنگامی که مجبور نباشیم بهتر است سگ خود را همراه خود نبریم. همچنین برای حمل سگ در سفر زمینی نیز باید نکاتی را رعایت کنیم که در این مقاله نکات مهمی را در این زمینه بیان می کنیم.

 

https://boghalamoon.com/

نکات مهم در سفر به همراه سگ

راهنمایی های عمومی:

  1.  برای بردن سگ به مسافرت های خارج از کشور، مهمترین کار برنامه ریزی برای انجام این سفر از قبل می­باشد. برخی از کشور ها احتیاج به آزمایشات و یا مراحل اداری دارند که ممکن است گاهی ۶ تا ۸ ماه به طول بیانجامد.
  2. قبل از هر نوع مسافرتی حتما سگ خود را برای معاینات به نزد دامپزشک ببرید. مطمئن شوید که سگ شما تمامی مدارک قانونی برای سفر را دارد. شناسنامه و تاریخچه واکسیناسیون سگ شما باید به طور کامل ثبت شده باشند. در صورتیکه سگ شما داروی خاصی را به طور منظم مصرف می کند حتما آنرا از دامپزشک برای طول مدت سفر تهیه فرمائید.
  3. اگر دامپزشک قبل از سفر داروی جدیدی را برای سگ شما تجویز می کند حتماً با صلاحدید دامپزشک از چند روز قبل از سفر مصرف انرا شروع نمائید. این کار کمک می کند تا شما مطمئن شوید که دارو عوارض خاصی را برای سگ شما ایجاد نمی کند. مسلماً شما نمی خواهید در سفر با مشکلات عوارض جانبی دارو های جدید روبرو شوید.

اگر تمایل دارید که سگ خود را در هنگامی که مسافرت هستید به یک پانسیون یا فرد مورد اطمینان بسپارید:

  1.  حتماً شماره تلفنی که با آن شما در طول سفر در دسترس هستید را در اختیارشان قرار دهید.
  2. به طور کامل نوع تغذیه سگ، عادات غذایی، عادات رفتاری و هر آنچه و به نظر شما مهم است را به طور مکتوب به شخص یا پانسیون مربوطه تحویل دهید.
  3. شماره تماس دامپزشک مخصوص و یا بیمارستانی که سگ شما در آن پرونده دارد را در اختیار پانسیون و یا شخص مورد اعتمادتان قرار دهید.
  4.  متاسفانه گاهی از اوقات در زمانی که شما در سفر هستید. اتفاقات و یا سوانحی برای سگ اتفاق می افتد که از درجه اورژانسی بالایی برخوردارند. در این موارد دامپزشک برای اقداماتی که می خواهد انجام بدهد از قبیل عمل جراحی و … نیاز به داشتن اجازه و تمایل شما دارد. گاهی اوقات پیدا کردن صاحب سگی که به سفر رفته بسیار مشکل است. این مسئله بویژه در موارد اورژانس بسیار حیاتی است. بهتر است زمانی که به مسافرت می روید، بطور مکتوب رضایت و یا عدم رضایت خود را نسبت به انجام عمل های اورژانسی و غیره به اطلاع فرد مورد اعتماد یا پانسیون مربوطه اعلام نمائید.
  5.  در مورد توله های زیر ۶ ماه و واکسينه نشده یا در حال دریافت واکسن های سال اول، حتی الامکان آنها را به پانسون نسپارید و اگر می توانید به فرد مورد اعتمادی که ترجیحا سگ بالای یکسال نداشته باشد بسپارید. چون احتمال بروز بیماری هایی مانند پارواویروس و دیستمپر وجود دارد که زندگی حیوان را در معرض خطر قرار می دهد.

سفر زمینی سگ

 

سفر هوایی سگ

در صورتی که تصمیم گرفته اید سگ خود را به یک سفر هوایی ببرید به نکات زیر توجه کنید:

  1. تا زمانی که واقعاً مجبور به حمل و نقل هوایی سگ نیستید، اقدام به انجام این کار نکنید.
  2. اگر ناچار به بردن سگ به سفر توسط هواپیما هستید، حتماً از قبل اقدام به جمع آوری اطلاعاتی از قبیل قوانین شرکت هواپیمایی برای حمل سگ، قوانین دامپزشکی مبدأ و مقصد، قوانین قرنطینه در مقصد و مدارکی که لازم است به همراه داشته باشید بنمائید.

اگر بر اساس قوانین شرکت هواپیمایی سگ شما اجازه حضور در کابین را دارد:

اگر سایز سگ شما کوچک است، حتماً از قبل برنامه ریزی های مناسب را با شرکت هواپیمایی به عمل آورید.

اگر سگ شما به خاطر بزرگ بودن و بر اساس قوانین شرکت هواپیمایی باید در قسمت بار حمل شود:

  1. در صورت امکان حتماً یک پرواز مستقیم و بدون توقف را انتخاب بفرمائید.
  2. سعی کنید حتماً با همان پروازی سفر کنید که سگ شما در آن هست.
  3. درخواست کنید در صورت امکان در زمان قرار دادن سگ درون بخش بار و یا هنگام خروج از آن به شما اجازه نظارت بر این کار را بدهند.
  4. حتماً سر مهمانداران پرواز را نسبت به حضور سگ خود در قسمت بار مطلع نمائید.

سفر زمینی سگ

سفر با اتومبیل

در هنگام سفر با اتومبیل در صورتیکه سگ خود را به همراه دارید، لطفاً به موارد زیر توجه فرمائید:

  1. در سفر زمینی سگ شما در حین مسافرت با ماشین باید درون یک کری یر باشد و یا اینکه توسط یک هارنس مخصوص به کمربند صندلی ماشین مقید شده باشد. حمل سگ به صورتی که درون ماشین آزادانه حرکت می کند علاوه بر اینکه می تواند منجر به صدمات جدی منجر به مرگ سگ شود، بلکه نشاندهنده عدم داشتن فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی توسط صاحبان بی مسئولیت آنها می باشد.
  2. سگ شما هرگز نباید در صندلی جلوی ماشین و روی پای فرد سرنشین جلوی ماشین قرار بگیرد، مخصوصاً زمانی که ماشین شما مجهز کیسه هوا می باشد.
  3. هرگز به سگ اجازه ندهید از ماشین بدون داشتن قلاده متصل به لیش (ریسمان) خارج شود.
  4. در حین سفر کیف کمک های اولیه سگ خود را به همراه داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که حتماً یک بطری آب مجزا برای سگ به همراه داشته باشید.
  5. هرگز و هرگز و هرگز سگ خود را بدون همراه، درون یک ماشین پارک شده رها نکنید (حتی برای چند دقیقه). دمای هوای درون ماشین به سرعت در کمتر از دو دقیقه بالا می رود و تا ۵۰ درجه سانتی گراد می­رسد و سگ شما در خطر وضعیت اورژانسی گرما زدگی قرار می گیرد.

https://makian.shop/

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج