0

نکاتی برای آموزش بهتر عروس هلندی

آموزش عروس هلندی

برای پرورش عروس هلندی و  آموزش عروس هلندی پرنده ای برای این کار مناسب تر می باشد که جوانتر و بازی گوش تر باشد و بهترین زمان برای آموزش هنگامی است که پرنده بروی انگشت دست صاحبش نشسته و منتظر خاراندن سر خود می باشد. ظرفیت زمان یادگیری پرنده ۱۰ دقیقه یا کمتر می باشد. به یاد داشته باشید این مقاله قرار است برای شما و پرنده شما لذت بخش باشد. در پایان هر جلسه ای که عروس هلندی پیشرفت خوبی داشت به او پاداش غذایی و محبتی را ابراز نمائید. زمانی که از روی لذت و سرگرمی به او آموزش دهید، در صورتی که توانایی یادگیری را نداشته باشد شما افسرده و پشیمان نخواهید شد. درادامه نکاتی برای آموزش بهتر عروس هلندی بیان می گردد.

آموزش هایی در جهت بازی و سرگرمی عروس هلندی

روشن است که عروس هلندی توانایی یادگیری طیف گسترده ای از کارها را می تواند داشته باشد و اجرا نماید. در ذیل فهرستی از این آموزشها را بیان می کنیم تا با آموزش دادن به پرنده خود لذت بیشتری از نگهداری آن ببرید.

سوار شدن بروی ماشین کنترلی

Cockatiel امکان دارد از بعضی از اسباب بازی­های متحرک بترسد و اقدام به فرار نماید. برای اینکه عروس هلندی شما پذیرش سوار شدن روی وسیله متحرک را داشته باشد، شما باید در مرحله اول چند روز با آن وسیله در مقابل چشمان عروس هلندیتان بازی کنید، تا با رفتار و حرکات آن آشنا شود. سپس خیلی آرام و بدون عجله پرنده را بر روی آن وسیله زمانی که ثابت است بگذارید تا بنشیند. چند روز هم بدین ترتیب تمرین نمائید تا ترس و وحشت از این وسیله از بین برود.

زمانی که متوجه شدید کوکاتیل شما با خیالت راحت بروی آن نشسته با فواصل کمتر اقدام به حرکت ماشین و یا واگن کنترلی نمائید. به یاد داشته باشید جهت پذیرش بهتر این وسیله متحرک زمانی که بروی آن نشسته اقدام به دادن جایزه و صحبت نمودن به آن نمائید.

تکان دادن سر

برای آموزش پرنده خود که بتواند با سر اشاره کند، بدین طریق می توانید عمل نمائید. هر چیزی که مورد علاقه او می باشد، خوردنی یا اسباب بازی را با فاصله مناسب که نتواند آن را بگیرد مقابل او به سمت بالا پائین تکان دهید و خود نیا هم سرتان را به همین طریق بالا و پائین ببرید. زمانی که پرنده شما شروع به انجام و تکان دادن سر خود نمود با تشویق و تحسین او را به ادامه این کار تشویق نمائید و این بازی ساده را عروس هلندی ظرف مدت ۳ الی ۴ روز می تواند یاد گیرد.

آموزش عروس هلندی

برداشتن سکه

عروس هلندی توانایی برداشتن خیلی از چیزها از جمله سکه های کوچک را دارد. برای یادگیری برداشتن و رها کردن سکه درون ظرف، شما می توانید به صورت زیر عمل نمائید :

ابتدا چند سکه کوچک تمیز را مقابل پرنده خود قرارداده و با برداشتن آن و انداختن درون ظرف که شبیه به قلک می باشد و تولید صدا می کند سعی کنید عروس هلندی را تشویق به این کار نمائید. هنگامی که عروس هلندی شما سکه را با منقارش برداشت، شروع به تحسین و تمجید آن نمائید و زمانی که سکه را در ظرف مورد نظر رها کرد غذا مورد علاقه اش را به عنوان تشویق به او بدهید. وقتی شما در مقابل تقلید رفتار او را ستایش می کنید و پاداش می دهید، در اصطلاح می گویند که پرنده شرطی می شود و می داند که در مقابل هر عمل خوبی می تواند پاداش بگیرد. این ترفند نیاز به تمرین در روزهای متوالی دارد تا ملکه ذهن پرنده شود.

مسافرت با پرنده

اغلب افرادی که تصمیم به نگهداری از پرندگان خانگی و یا حتی عروس هلندی دارند می پرسند هنگامی که قصد مسافرت رفتن داریم می توانیم پرنده را با خودمان به مسافرت ببریم؟ آیا پرنده را می توان در منزل تنها گذاشت؟

توجه داشته باشید بهترین جواب به این سؤال­ها این می باشد که تا حد امکان پرنده در منزل بماند و با خود به مسافرت نبرید بهتر می باشد. بدلیل اینکه در طول این مسافرت خطرات زیادی می تواند پرنده را تهدید نماید و یک ریسک به شمار می رود. اگر مدت زمان ترک منزل شما بین ۲ الی ۳ روز باشد می توانید با قرار دادن غذا آب به اندازه این ۲-۳ روز با خیال راحت به مسافرت بروید. اما اگر قصد مسافرت یک هفته ای را دارید شما باید یک نفر را جهت قرار دادن آب و غذا و بهداشت قفس مامور به انجام این کار نمایید. اگر برای شما مقدور نمی باشد پرنده را به نزد دامپزشک خود و یا مراکز دیگر پانسیون نمائید.

در خصوص خروج از کشور به همراه پرنده باید عرض کنم هر کشور و یا قاره ای قانون نقل و انتقال خود را دارد. در هر صورت گواهی سلامت و بهداشت پرنده توسط دامپزشک باید تائید شده باشد و ممکن است پرنده در کشور مقصد نیاز به قرنطینه شدن داشته باشد.

در کشورهای پیشرفته افرادی به نام Bird sister وجود دارد که در مدت زمانی که شما در منزل حضور ندارید به منزل شما امده و از پرنده شما مراقبت می نماید


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج