0

معرفی بیماری های چشم سگ:کوری و کراتیت

بیماری کراتیت سگ

بیماری کراتیت سگ به معنای التهاب قرنیه است که در صورت عمقی شدن منجر به ایجاد زخم در قرنیه می شود. در این پست به معرفی بیماری کوری سگ می پردازیم.

بیماری کراتیت سگ

 این عارضه عمدتاً در سگ­های نژاد براکیوسفال که کره چشم آنها به طرف بیرون برجسته است، دیده می شود. علل ایجاد کراتیت متعدد بوده و از جمله آنها می توان به عفونت های موضعی مثل تورم لوزه ها، عفونت سینوسی و یا عفونت ریشه دندان­ها، برخی بیماری­ها مثل دیستمپر و یا هپاتیت عفونی اشاره کرد. درمان، اغلب توسط داروی ضد ویروسی و کورتون­ها تحت نظر دامپزشک استفاده می شود.

بیماری کراتیت سگ

کوری

کوری عارضه ای است که منجر به عدم توانایی دیدن و دریافت تصاویر از راه مشاهده در حیوان می گردد. علل مختلفی می توانند باعث کوری در سگ­ها شوند که از آن جمله می توان به آسيب شبکیه چشم، آسیب­های وارده به عصب چشم، برخی از بیماری ها همچون گلوكوم، کاتاراکت، دیابت و نارسایی مزمن کليه حتی به برخی مسمومیت ها اشاره کرد. البته وارد شدن تروما و ضربات شدید به چشم در صورتی که به بخش های مختلف بافت چشم آسیب جدی وارد نماید در بروز کوری مؤثر است.

در صورت مشاهده هر نوع تغییر در توانایی دید حیوان خود هر چه سریع تر به دامپزشک مراجعه کنید. به منظور بررسی وجود قدرت بینایی و سلامتی چشم ها در حیوان خود می توانید در مقابل چشمان او، یک پر را در هوا رها کنید، در صورتی که سگ شما مسیر حرکت پر تا زمین را با چشمان خود تعقیب نمود، می­توانید تا حدی به سلامت قدرت دید حیوان خود پی ببرید. این عمل را در مقابل هر دو چشم حیوان بطور جداگانه انجام دهید و در صورتی که حیوان قادر به ردیابی جهت حرکت پر نباشد، ممکن است چشم هایش سالم نبوده از این رو جهت اطمینان بیشتر، سگ خود را به نزد دامپزشک ببرید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 4]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج