0

آشنایی با نژاد گربه ­های موبلند:گربه دارای خطوط قهوه­ای ایرانی

گربه دارای خطوط قهوه­ای ایرانی

در گربه­ های خانگی خط ­دار، یک گروه از آن­ها دارای خطوط قهوه ­ای موبلند می­باشند، ولی تولید گربه دارای خطوط قهوه­ای ایرانی به شکل صحیح و درست و براساس اصول ژنتیکی و با علامت­های مناسب و رنگهای هماهنگ کار ساده­ای نیست. در ادامه به بررسی این نژاد می پردازیم

گربه دارای خطوط قهوه­ای ایرانی (Persian’s Brown- Tabby cat )

تا پایان سال 1939 میلادی در کشور انگلستان به ­طور استثناء تعداد کمی از این نوع نژاد گربه وجود داشت که چندین جایزه را هم به خود اختصاص داد، ولی در سال­های اخیر پرورش این نژاد مجدداً تقویت و تشویق پرورش­ دهندگان را برانگیخته و عقیده بر این است که هنوز این نژاد به حد استاندارد که به رنگ قهوه­ای گندمگون سایه­ دار بوده نرسیده است.

در روی پیشانی این حیوان زیبا، خطوطی است که به ­طور طولی به طرف بینی حیوان امتداد می­یابد، در روی سینه این حیوان دو خط موازی و بدون انقطاع ادامه داشته و در روی پاها تعداد زیادی خطوط متقاطع دیده می­شود، دم در این نژاد گربه، باید حداقل دارای چهار حلقه بوده و انتهای آن به رنگ تیره ختم گردد. در روی شانه و پهلوها، قطعات دایره­ای یا بیضی شکل وجود دارد که در صورتی که از بالا مورد توجه و دقت قرار گیرد، به شکل پروانه خود را نشان می­دهد.

دو نمونه دیگر از این نژاد با طرح پوششی متمایز از ببری وجود دارند که عبارتند از:

  • ببری کامل
  • پلنگی

در نوع ببری کامل، تمام پوشش بدن از خطوط موازی پوشیده شده و فاقد اشکال بیضی یا دایره­ای شکل می­باشد، در نوع پلنگی تمام سطح پوشش بدن از لکه­ هایی به شکل دایره­ای یا بیضی کامل، کاملاً مجزا از هم پوشیده شده است که حد فاصل آن­ها دارای رنگ روشن می­باشد.

در هنگام تولد ممکن است این نوع گربه دارای خال ­های زیادی داشته باشد، گرچه رنگ زمینه بسیار خوب است، اما پس از پایان رشد دندان­ها، خال­ها به شکل خطوط مجزا تغییر خواهند یافت.

در تولید این نژاد لب و چانه گرایشی به رنگ سفید داشته که این می­تواند حیوان را بدقیافه و تا حدودی نازیبا جلوه دهد.

گربه دارای خطوط قهوه­ای ایرانی

استاندارد

رنگ و نشانه­ ها: کاملاً قهوه­ای تیره- روی پیشانی دارای 2تا3 خط به طور مجزا، دو خط نازک بر روی سینه به­ طور مجزا عبور کرده و یک علامت پروانه شکل بر روی شانه وجود دارد. خط­هایی در دست­ها از نوک پنجه­ ها به سمت بالا کشیده شده، در اطراف پهلوها و دم دارای پوشش حلقوی می­باشد.گربه دارای خطوط قهوه­ای ایرانی

  • پوشش: موهای بلند و افشان، دم کوتاه و پرمو.
  • بدن: توپی شکل و گرد، دارای پاهای کوتاه.
  • سر: پهن و گرد، گوش­ها کوتاه که به طور مطلوبی در جای خود قرارگرفته­اند، بینی کوتاه و پهن، گونه­ها گرد و پر و تا حدودی برجسته.
  • چشم: بزرگ و گرد با رنگ­های مسی یا میشی نمایان شده است.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج