0

بررسی اختلالات کمبودهای تغذیه ای طیور

تغذیه طیور در مقیاس تجارتی مهمترین هزینه مرغداری را تشکیل میدهد. اختلالات کمبودهای تغذیه ای طیور یا میزان کمتر از حد اپتیمم و یا عدم تعادل مواد مغذی در جیره غذائی میتواند شدیدترین ضایعات اقتصادی را بوجود آورد. غذاهای طیور بوسیله شرکت دادن اجزاء مختلف شامل ویتامین ها و مواد معدنی در جیره غذایی برای بوجود آوردن تولید اپتیمم است که بستگی به نوع پرندگان دارد و بنابراین با رعایت این مطلب بروز اختلالات تغذیه ای بطور مشخص کاهش می یابد و حتی ممکن است این اختلالات از بین برود. در ادامه به احتياجات غذائی کمیتی در تغذیه طیور می پردازیم.

اختلالات کمبودهای تغذیه ای طیور

اختلالات کمبود تغذیه ای احتمال دارد بعلت اشتباهات در مخلوط کردن، عدم تعادل مواد غذائی در جیره، از دست دادن قدرت ویتامین ها، عدم تکافوی ذخیره سازی یا نگهداری اجزاء خام و غذاهای آماده یا تداخل مواد مغذی مختلف در غذای کامل شده حادث شود.

عادی ترین منشأ این اختلالات در مخلوط کردن خانگی غذای طیور بدون داشتن دانش کافی از تغذیه طیور و فقدان امکانات مخلوط کردن کافی است. با استثنائات در جزئی تمام سنین طیور نسبت به کمبود غذائی حساس هستند و وضعیت معمولاً به یک گله انفرادی خاص محدود می شود. در شرایط تجارتی مصرف زیر اپتیمم ویتامین­ها ممکن است به ظاهر ضعیف گله بدون نشان دادن علائم بالینی کمبود بیانجامد. این احتمال وجود دارد که یک چنین اثراتی وقتی میتواند اتفاق بیفتد که تغییرات مداوم در ژنوتیپ بوسیله تأکید روی ظاهر تولید صورت گیرد. مصرف اپتیمم ویتامینها برای تامین سلامتی و تولید مثل اهمیت دارد.

 

اختلالات بعلت کمبود ماده مغذی با دید انفرادی نادرست و تشخیص آن در فیلد مشکل می باشد. مصرف اجزاء غذائی مختلف بستگی به وضع دیگران دارد مثلاً ویتامینها و مواد معدنی مصرفشان در گله بطور کلی محاسبه می شود هر چند بمنظور سادگی کار و کامل شدن موضوع هر اختلال در این کتاب بطور جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یک ذخیره کافی غذا و آب مورد مصرف برای رشد نرمال و تکامل و تولید مثل و ماندگاری طیور اهلی یک مسئله اساسی محسوب می شود. بیش از ۳۶٪ مواد مغذی بطور مطلق اساسی هستند وبایستی در جیره غذائی در تراکم مناسب و تعادل باشند بنحوی که توان طیور برای قدرت ژنتیکی آنها برای رشد و تولید به مقدار ماکزیمم برسد. غالباً این کار دامپزشکان است که مشخص نمایند که آيا یک غذای خاص با منشأ تغذیه ای مطرح است و یا تغذیه یک فاکتور مشارکت کننده برای مشکل بالینی اختصاصی است و هر موقعی که کمبود شدید یکی از مواد مغذی اساسی بوقوع می پیوندد علائم اختصاصی غالباً تكامل حاصل می نمایند. این علائم غالباً از قبل بوده و یا همراه با علائم غیر اختصاصی نظیر رشد توقف یافته، تکامل پرهای خشن، کاهش تولید تخم مرغ و قابلیت هچ پائین آمده همراه است. وقتی یک کمبود بخشی است این مسئله ممکن است تنها علامت خاصی را نشان دهد که تشخیص آن مشکل است زیرا علائم غیر اختصاصی ممکن است بوسیله علل مختلف بوجود آید که شامل بیماریهای عفونی و مواد مسموم کننده است.

احتياجات غذائی کمیتی جوجه ها و بوقلمون های جوان در حال رشد برای نژادهای سبک مرغهای تخمگذار بخوبی مشخص شده است هر چند احتیاجات جوجه ها و پولتهای در حال رشد بعد از چند هفته اول سن آنها و احتیاجات نیمچه های گوشتی نر و ماده و بوقلمون های مادر برای بسیاری از مواد مغذی بطور تجربی مشخص شده است. عناصر غذائی که در تغذیه طیور اهمیت دارند عبارتند از پروتئین ها آمینو اسیدها</a%


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج