0

معرفی و بررسی بیماری لپتوسپیروز در سگها

بیماری لپتوسپیروز در سگها

بیماری های مشترک بین انسان و سگ، از مهم ترین و حساس ترین بیماری ها در دنیای پزشکی و دامپزشکی محسوب می گردد.در ادامه بیماری لپتوسپیروز در سگها را مورد بررسی قرار میدهیم.

بیماری های مشترک بین انسان و سگ

امروزه با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در جهان و به همراه آن سخت تر شدن شرایط زندگی در محیط های شهری، شاهد روی آوردن انسان به سمت بخش دیگری از طبیعت که همان دنیای شگفت انگیز حیوانات می باشد، هستیم. این امر علاوه بر جنبه های مثبت و مفیدی که در عرصه های مختلف انسانی و عاطفی دار است، می تواند در صورت عدم وجود آگاهی و شناخت کافی انسان از عوامل بیماری زا و نیز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، سلامتی او و دیگر افراد جامعه را با خطرات جدی روبرو نماید.

در این بخش تلاش شده تا به مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و سگ اشاره شود تا از این طریق افرادی که علاقمند به نگهداری این موجود زیبا و باوفا در منزل و یا باغ محل سکونت خود هستند، با آگاهی کافی از شرایط بروز این بیماری ها، علائم آن و نیز روش های مقابله و پیشگیری از بروز آنها، اقدام به این امر نموده و بدین طریق در حفظ سلامت فردی و اجتماعی افراد جامعه مؤثر واقع شوند.

بیماری لپتوسپیروز در سگها

لپتوسپیروز

بیماری لپتوسپیروز در سگها، یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات است که بوسیله اسپیروکت لپتوسپیرا بوجود می آید. بیماری می تواند به شکل مستقیم از حیوانی به حیوان دیگر منتقل شود. راه غیر مستقیم مثل تماس با ادرار حيوان مبتلا هم در این بیماری مطرح است. در انسان، شنا کردن در آب نهرهای آلوده به ادرار حیوانات ناقل می تواند باعث سرایت بیماری شود. علائم بیماری لپتوسپیروز در سگها شامل تب، بی اشتهایی، زردی، از دست دادن آب بدن، تشنگی، استفراغ، عدم تعادل، خونریزی لثه ها، کم ادراری یا بی ادرای و کم خونی است. در انسان علائم شامل تب، استفراغ، دردهای عضلانی، پرخونی چشم، درد ناحیه گردن، مننژیت، زردی، ظهور دانه های قرمز رنگ بر روی پوست و گاهی خواب آلودگی می باشد.

در مورد سگها جهت درمان از سرم درمانی، آنتی بیوتیک درمانی و نیز داروهای ادرار آور استفاده می شود. البته پیشگیری از ابتلا بسیار مهم تر است که جهت این کار از واکسیناسیون می توان استفاده نمود.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج