0

ترکیب (کیتوزان – ملانین)زنبور عسل و اثرات درمانی آن

زنبور عسل و اثرات درمانی آن

تا به امروز منبع سنتی کیتوزان سخت پوستان بوده اند. استخراج این بیوپلیمر از زنبور عسل ایده ای جدید است. انگیزه ی تحقیقات اولیه اختلاف بین ترکیب کیتوزان مستخرج از زنبور عسل و سخت پوستان بوده است. حالت استثنایی این ایده توجیه اکولوژیک فرایند است. در ادامه به بررسی ترکیب (کیتوزان – ملانین) زنبور عسل و اثرات درمانی آن می پردازیم.

ترکیب (کیتوزان – ملانین) زنبور عسل و اثرات درمانی آن

زنبورهای مرده منبع جدیدی از کیتوزان

به طور معمول کیتوزان از پوسته خارجی سخت پوستان بدست می آید. استخراج کیتوزان از زنبور عسل ایده زنبور دارن روسیه بوده است.

در بهار زنبورهای مرده در طول زمستان از کف کندو جمع آوری می شوند. نسبت مرگ و میر زنبورها در تابستان بیشتر است اما کمتر قابل مشاهده اند چون زنبورها در بیرون ان کند می میرند.زنبورهایی که در طول زمستان می میرند: منبع اولیه استخراج ماده کیتین و ملات. هستند. میزان آن معمولاً ۶ تا ۱۰ هزار تن در سال است. این واقعیت نشان می­دهد که این مواد منبع قابل توجهی برای استخراج کیتوزان از حشرات است. این مهم است بدانیم که ترکیب کیتوزان ملانین زنبورها حاوی خواص با ارزش تری از کیتوزان حاصل از سخت پوستان است.

تکنولوژی

دو نوع زنبور مرده برای پژوهش تهیه شد:

– زنبورهای مرده و خشک جمع آوری شده بعد از زمستان که بیشتر زنبورهای کارگر هستند. ماده اولیه آنها به رنگ قهوه ای سیاه است و بوی مخصوص دارد.ایم ماده شامل حشرات کامل یا اجزای بدن آنها (سر با خرطوم، حلقه های سینه، شکم با پاها و بال­های جدا). متوسط طول بدن زنبور ۱۰ تا ۱۲ میلی متر است. در میان آنها زنبورهای بزرگتری هم پیدا می شود که نرها هستند.

مرحله جدا کردن پروتئین

زنبورهای مرده تحت تاثیر محلول ۱۰ درصد قلیایی قرار داده می شود. زنبورهای مرده حاوی مقدار کمی از مواد معدنی هستند زیرا کانی­های کوتیکول تخلیه شده است. بنابراین نیازی نیست که مواد معدنی پوست را جدا کنیم با استخراج چربی­ها به وسیله ترکیب فولچ تایید شد که چربی موجود در تن زنبورها بسیار اندک است و بنابر این نیازی به چربی زدایی ندارند.

جداسازی استیل

جداسازی استیل با استفاده از محلول سود (NaOH) ۵۰ درصد در دمای 50+ 125 درجه سانتی گراد انجام می گیرد. شستشوی بعدی تهیه کیتوزان محلول در اسید را امکان پذیر می کند که قهوه ای رنگ است و نشان می­دهد که هنوز مقداری ملانین در آن باقی است.

تهیه محلول آبی کیتوزان

کیتوزان به کمک آنزیمی کیتینولتیک با منشاء میکروبیولوزیک هیدرولیز می شود که آن را به ملکول هایی به میزان ۱۰ برابر کوچکتر تجزیه می کند. در نتیجه این عمل محصول جدیدی تولید می شود که آپیزان نامیده می شود. بعد از تجزیه، آپیزان به پودری به رنگ قهوه ای روشن محلول در آب تبدیل می شود.

ویژگی­های ترکیب ملانین -کیتوزان

ترکیب ملانین -کیتوزان در سطوح گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد عمده ترین فایده ای که که برای آن مشخص شده سم زدایی و کمک به ساخت بافت است. جذب آن به جداسازی سموم و مواد سمی و مواد فلزی سنگین از بدن کمک می کند و بعنوان محافظ در برابر اشعه عمل می کند.

در ابتدا هدف ما به دست آوردن کیتوزان بود ملانین به عنوان ماده خارجی نامطلوب به شمار می آمد که طرح ما از بین بردن آن بود. اما با مطالعه خواص محافظت در برابر پرتوهاو آنتی اکسیدان آن به این نتیجه رسیدیم که ترکیب ملانین- کیتوزان نسبت به کیتین سنتی بدست آمده از سخت پوستان برتری دارد.

ملانین به سبب خواص خوب پرامغناطیسی، رادیکال های مختلف را جذب می کند و سبب ایجاد واکنش آنتی اکسیدان و محافظت در برابر اشعه می شود.

ملانین به عنوان جزئی از چنین ترکیبی اثر زیادی در باند شدن با فلزات سنگین و دیگر مواد خارجی دارد. یک ملکول از ترکیب کینولان – ملانین قادر است با ۲۰ الی ۳۰ مولکول مس یا سرب باند شود.

زنبور عسل و اثرات درمانی آن

آپی هیت

آپی هیت در برگیرنده همه موارد گفته برای مولکول­های کوچک کیتوزان مانند حلالیت در آب می باشد که آن را از مولکول های بزرگ کیتوزان متمایز می کند. علت اضافه کردن عصاره­ی کاج نقره ای این است که این ماده حاوی خواص گوناگونی دارد. این عصاره حاوی مقادیر قابل توجهی ترین و ترپنوئید است که اثر آنتی باکتریال بسیار قوی دارد.همچنین این ماده حاوی ویتامین ها، روغن­های فرار (بالای ۴۸ درصد) عناصر کم نیاز، آنزیم ها و چربی هاست. علاوه بر این دارای ویتامین A (بالای ۴۰ درصد)، ویتامین E (6/1 درصد)، ویتامین D (1/0 تا 2/0 درصد) ویتامین K و ویتامین C در غلظت بالا و طیفی از پیش ويتامين­ها که برای بدن ضروری هستند.

تکنولوژی بینظیر استخراج با گاز CO2 روشی است که در آن خالص سازی با استفاده از سرما انجام می گیرد و باعث استخراج مواد الى خاص می شود. این ترکیب در کاهش کلسترول مشارکت دارد که عاملی خطر آفرین در بیماری­های قلبی- عروقی است.

جداسازی کلروسدیم اضافی که عامل اصلی فشار خون است را آسان می کند.

بلسان در تخلیه و عادی سازی عملکرد لوله­ی گوارش و احیای فلور میکروبی این مجرا مشارکت دارد.

  • به سبب خاصیت جذب داخلی، این ماده جذب چربیها و کربوهیدرات ها را کاهش می دهد. بنابراین از افزایش وزن جلوگیری می کند.از این روی می توان آن را در ترکیب روبی کاهش وزن گنجانید.
  • بلستان حرکات دودی روده را بهبود می دهد. همچنین تماس سموم را در جداره روده و نفوذ مواد سمی به داخل خون را کاهش می دهد و در تنظیم تخلیه ی روده مشارکت می کند. بنابراین عامل تمیز کننده ی مؤثری برای اندام های انسان است.
  • این فرآورده فرایند جذب سطحی و دفع از بدن را تسهیل می کند: مانند : نمک های فلزات سنگین (سرب، جیوه، کادمیوم و غیره) بقایای آفت کش ها و مواد شیمیایی، و بیماری­های مختلف در بدن ایجاد می کند.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج