0

راهنمای انتخاب و خرید کاسکو توسط افراد مبتدی

مهم ترین تصمیم شما در خرید کاسکو، انتخاب صحیح و خرید کاسکو به قیمت مناسب است. البته قیمت مناسب، به معنی قیمت کم نیست، بلکه به این معنی است که شما در مقابل پولی که می پردازید، کالایی با ارزش همان مقدار پول به دست شما برسد. در اینجا مباحثی برای راهنمای انتخاب و خرید کاسکو توسط افراد مبتدی گردآوری شده است.

انتخاب و خرید کاسکو توسط افراد مبتدی

این موضوع در مورد کاسکو از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا کاسکوها بسیار شبیه هم هستند و چه بسا که یک کاسکو با تیپ و زیبایی بسیار بالا، به دلیل سخنگو نبودن با قابلیت سخن گویی اندک، قیمتش بسیار کمتر و حتی یک بیستم یک کاسکو با همان تیپ و قیافه باشد. به همین دلیل است یه قیمت گذاری روی کاسکو های سخنگو یاگران قیمت، کاری نیست که از عهده هرکسی برآید. و پس از چندین سال مطالعه، تحقیقات و زیر نظر گرفتن انواع شرایط خرید و فروش کاسکوها، دانسته ام فرمولی ابداع کنم که با آن قیمت واقعی هریک از کاسکوها به طور عادلانه و دقيقاً براساس ارزش های مختلفی که دارند، قابل تعیین باشد.

بدیهی است که قیمت کاسکوهای وحشی وارداتی و کاسکو­های اهلی غیر سخن گو را اشخاص باتجربه می توانند به سهولت مشخص کنند و ارزیابی آنها از چنان پیچیدگی برخوردار نیست که نیاز به صرف وقت و ارزیابی صفات مختلف و به عبارت دیگر استفاده از آن فرمول داشته باشد. در واقع استفاده از آن فرمول مخصوص کاسکوهای سخنگو و گران قیمت است. همچنین اگر فردی مدعی شود که کاسکویش فلان تعداد کلمه حرف می زند و قیمتی نسبتاً بالا روی آن بگذارد و درخواست کند، بدیهی است که چنان موارد نیاز به تعیین قیمت کارشناسی دارند و اگر قرار باشد که کارشناس قیمت واقعی آن را تعیین کند، هیچ راهی ندارد جز آنکه از چنان فرمول استفاده کند. اما اگر فرد مجرب در مورد کاسکو، از روش ارزیابی کاسکو اطلاع نداشته باشد «که معمولاً ندارند» و صرفاً نظری را اعلام کند بدون آنکه هریک از چندین صفات کاسکو و نیز موارد بسیار عديدة مربوط به سخنگویی آن را مورد توجه قرار دهد، چنان ارزیابی ها فاقد ارزش است و در این مورد راهنمای انتخاب و خرید کاسکو توسط افراد مبتدی خرید و فروش کاسکوهای گران قیمت با استفاده از نظر چنان افراد، بدون شک یا فروشنده مغبون می شود یا خریدار.

راهنمای انتخاب و خرید کاسکو توسط افراد مبتدی

تاکنون چنین بوده است و شاید حالا حالاها چنین هم ادامه یابد که صاحب یک کاسکوی سخنگو در هنگامی که به هر دلیل قصد فروش آن را می کند، یا آن را به دوست یا قوم و خویش با قیمت توافقی می فروشد یا در روزنامه آگهی می دهد یا به یک یا چند پرنده فروشی سر می زند و نظرات آنها را خواستار می شود. اما در هیچ یک از این موارد، چنان کاسکوها براساس قیمت کارشناسی خریدوفروش نمی شوند. به طور مثال، در چنین موارد، خریدار بدون توجه به اظهارنظرات فروشنده در مورد توانمندی های مختلف کاسکو در رام بودن، حرکات آکروباتیک، سخنگویی و غیره می گوید من این کاسکو را به فلان مبلغ می خرم. حال فروشنده هرچه بالا و پایین برود، خریدار ممکن است فقط مبلغ بسیار اندکی بالا برود. در واقع در این روش که خریدار به هیچ وجه شخصاً از صفات قیمتی کاسکو مطلع نشده و میل هم ندارد که بشود، قیمتی را پیشنهاد می دهد که اگر کاسکو در پایین ترین درجه ممکن ارزشی هم باشد، ضرری متوجه او نشود. حال اگر فروشنده مصر باشد که فقط کاسکویش را با مبلغ پیشنهادی خودش بفروشد و نظر خریدار به آن جلب شد، خریدار پیشنهاد آزمایش آن را می دهد و اگر طرفین توافق کردند، پس از امتحان شدن، معامله انجام خواهد شد.

در عمده موارد، خریداران حرفه ای پس از ۴۸ ساعت، نظر خودشان را اعلام می کنند. حال آنکه ظرف ۴۸ ساعت غیر ممکن است که حتی مجرب ترین افراد هم بتوانند به قیمت واقعی یک کاسکوی پرسخن پی ببرند. موضوع دیگر، توانمندی امتیاز دهی به صفات مختلف کاسکو در باب سخن گویی است که این مطلب کلید کارشناسی واقعی ارزیابی قیمت کاسکو است و چون زمان بر است و به کار کردن کارشناس روی کاسکو نیاز دارد تا چنان صفات را کاسکو بروز دهد و او بتواند ثبت و نهایتاً ارزیابی کند، چنین کاری یک هزینه قابل توجه برای کار کارشناس را دربر دارد و لذا مسلما برای کاسکوهای سخنگوی معمولی صرف نمی کند که چنان هزینه ای صرف شود و قیمت چنین کاسکوها با روش رایج سنتی تعیین و معامله می شوند. اما به شدت ضرورت دارد که کاسکوهای گران قیمت، کارشناسی شوند تا خریدار و فروشنده مغبون نشوند.

موضوع قیمت گذاری روی کاسکوها در کشورهای غربی و ایران بسیار متفاوت است، زیرا در کشورهای غربی قانون اجازه واردات بسیاری از پرندگان وحشی من جمله کاسکو را نمی دهد و تنها پرندگانی که برای خرید مردم علاقه مند موجودند، آنهایی هستند که توسط پرورش دهندگان داخل کشور تکثیر می شوند و گاه تکثیر کنندگان، فروشگاه های پرنده را نیز واسطه فروش قرار میدهند. حال آنکه در دیگر کشورها، به طور قانونی یا غیر قانونی پرندگان وحشی در تعداد انبوه از آفریقا با هندوستان وارد می شوند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 3.7]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج