0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد هاسکی سیبری

سگ نژاد مالاموت آلاسکایی

به نظر می­رسد این نژاد یکی از سگ هایی باشد که زودتر از سایرین اهلی شده است. این حیوان منحصراً جهت کشیدن سورتمه روی برف مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه نیز از آن برای شرکت در مسابقات پر طرفدار سورتمه کشی استفاده می شود. این مسابقات هم اکنون در سراسر بریتانیا، امریکا و اروپا رایج شده است. درواقع توانایی فوق العاده او در حمل سورتمه در میان انبوه برف، او را به سگی استثنایی با تحمل بالا تبدیل نموده است. در این پست یکی دیگر از سگ های کار، سگ نژاد هاسکی سیبری را بررسی می کنیم.

هاسکی سیبری Siberian husky

مشخصات ظاهری: این حیوان از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و با شکوه بوده و چهره ای شبیه به گرگ دارد. اما در واقع حیوانی آرام و مهربان است و به خوبی با انسان اخت می گیرد. دارای چشمانی بسیار زیبا و فراخ با رنگ قهوه ای یا آبی است که در صورت حیوان به خوبی جلب نظر می کند. گوش­ها کوتاه و راست بوده و تناسب خوبی با اندازه سر دارد. متوسط قد در نرها 60 سانتی متر و در ماده ها 5/53 سانتی متر است. میانگین وزن نرها ۲4 کیلوگرم و در ماده ها در حدود ۲۰ کیلوگرم می باشد. سطح بدن از موهای نه چندان بلندی به رنگ های قهوه ای تا آبی خاکستری پوشیده شده که در ناحیه سینه و اندام های حرکتی به رنگ سفید تا کرم دیده می شود. بدن، بخصوص ناحیه پشت و کمر کاملاً عضلانی و قوی است و دمی کلفت و فرخورده دارند.

سگ نژاد مالاموت آلاسکایی

خصوصیات رفتاری: این حیوان بسیار مهربان، دوست داشتنی و صبور است و هر کس که این سگ را به عنوان دوست و همدم صمیمی خود انتخاب کند، از داشتن آن لذت زیادی خواهد برد. رفتار این سگ­ها با اطرافیان کاملاً دوستانه و همراه با مداراست و به ندرت ممکن است عصبانی شوند. شاید بتوان گفت که حضور و فعالیتشان در سرزمین های سرد سیری، قابلیت صبر و بردباری آنها را افزایش داده است. ولی در عین حال بعضی از خصوصیات سلطه جویانه در آنها وجود دارد که در اثر تربیت صحیح به خوبی تحت کنترل قرار می­گیرد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج