0

نگهداری استاندارد اردک(شرایط محیطی و نگهداری)

نگهداری استاندارد اردک(شرایط محیطی و نگهداری)

اردک ها نیازی به نگهداری استادانه و پرخرج ندارند بنابراین نگهداری اردک در شرایط غیر پرخرج مشکلی از برای اردک ها ندارد. اردک ها به طورکلی ترجیح میدهند که در خارج از سالن در روز و شب در طول سال بمانند. اما پناهگاه به هنگام شب برای آنها اساسی است تا آنها را از غارتگران حفاظت نماید. اردک ها فقط به پناهگاه با هوای تازه در شب نیاز دارند. اردک ها می توانند همچنین در بستر عمیق پرورش پیدا کنند. سالن ساخته شده با آجر شامل ستونهای محکم برای حفاظت شان لازم است. تا از دزدها در امان باشند. سالن با زمینی بدون چوب یا سیمان برای آنها بهتر است. در ادامه به شرایط محیطی و استاندارد نگهداری اردک می پردازیم.

شرایط استاندارد

آب خوری محتوی مقدار کافی آب بایستی در سالن تدارک دیده شود. اگرچه اردک یک آبزی است. آب برای شنا به هیچ وجه لازم نیست اما یک استخر تدارک ورزش را برای پرنده می بیند و در این رابطه بهداشت پرنده بهتر می شود و چشمها و منقارها و معقد را تمیز نگهداشته و درخشندگی پرهای زینتی را سبب می شود. میزان آب در آب خوری بایستی به اندازه کافی عمیق باشد تا غوطه ور شدن سرهای آنان را سبب شده ولی خودشان نتوانند در آب غوطه ور شوند. به عبارت دیگر چشمان آنها بسته شده و در موارد زیادی به کوری می انجامد.

اردک ها بیش از ۹۵ درصد تخم های خود را قبل از ساعت ۹ صبح میگذارند بنابراین بایستی حداقل تا ساعت ۹ صبح در میحط محدود باشند. یک لانه برای هر ۳ اردک ماده کافی است.

تهویه خوب و سالم سازی یک امر بدیهی است. سالن بایستی شستشو و ضدعفونی حداقل یکبار در هفته شود. در سیستم بستر عمیق بستر خشک بایستی مرتباً اضافه شود و بستر بایستی بوسیله تهیه و تدارک تابش آفتاب فراوان و هوای تازه خشک نگهداشته شود. وقتی بستر ضخامت زیادی پیدا می کند بایستی عوض شده و بستر جدیدی بعد از ضدعفونی کف روی کف سالن قرار داده شود. کود اردک کومپوست خوب و غنی از نظر ازت است.

نگهداری اردک


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج