0

معرفی داروی سفتریاکسون  و سلکوگزیب درطیور

سفتریاکسون، از آنتی بیوتیک های سفالوسپورینی نیمه ساختگی نسل سوم است. در اینجا به معرفی داروی سفتریاکسون  و سلکوگزیب درطیور پرداخته و آن را بررسی میکنیم.

معرفی داروی سفتریاکسون  و سلکوگزیب درطیور:

سفتریاکسون     CEFTRIAXONE

نام تجاری

روسفين

گروه دارویی

آنتی بیوتیک (سفالوسپورینی)

موارد مصرف

سفتریاکسون طیف فعالیت وسیعی علیه ارگانیسم های گرم منفی دارد. طیف اثر آنتی بیوتیک دارو مشابه سفرتاکسیی سفتازیدیم و سفتیزوکسیم است. در مقایسه با مصارف IM برای تجویز IV دارو، بایستی آن را بیشتر رقیق نمود.براي انواع گرم منفي ها استفاده ميشه و حتي در مورد سوزاك خيلي تاثير خوبي داره و اتنداي عفوني استفاده ميكنند.

تداخل های دارویی

اثر ضد باکتریایی سفتریاکسون و آمینوگلیکوزیدهایی مانند آمیکاسین، جنتامایسین و توبرامایسین علیه برخی سویه های آنتروباکتریاسه و سودوموناس آئروژینوزا ممکن است تجمعی یا سنیژیستی باشد. غیرفعال شدن این ترکیبات در صورت مصرف توام در آزمایشگاه اتفاق می افتد، بنابراین بایستی از سرنگ های مجزا برای تجویز آنها بهره برد.در صورت مصرف همزمان سفالوسپورین ها با آمینوگلیکوزیدها و وانکومایسین احتمال بروز مسمومیت کلیوی افزایش می یابد . اثر ضد انعقادی وارفارین در صورت مصرف همزمان با این داروها است افزایش می یابد.تداخل دارویی با داروی سلکوگزیب را نیز بیان کرده ایم.

معرفی داروی سفتریاکسون  و سلکوگزیب درطیور

سلکوگزیب     CELECOXIB

نام تجاری

سلبرکس

گروه دارویی

داروی ضدالتهابی غیر استروئیدی (NSAID)

موارد مصرف

داروی سلکوگزیب ، از داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی (NSAIDs ) است که مهارکننده اختصاص مسیر 2-COX می­باشد. از سلکوگزیب در درمان طوطی سانان مبتلا به اتساع پیش معده استفاده شده است. محلول تعلیقی مقادیر مساوی دارو را می توان پس از تهیه در شرایط يخچال حفظ و برای ۱۴ روز مورد استفاده قرار داد.

تداخل های دارویی

نباید از سلکوگزیب همراه با سایر داروهای ضدالتهابی و یا کورتیکوستروئیدها استفاده شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 6 امتیاز از مجموع: 4.3]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج