0

معرفی داروی پی پرازین و پلی میکسین بی در طیور

داروی پی پرازین و پلی میکسین بی در طیور

پلی میکسین B، مشتق از باسیلوس پلی میکسا (باسیلوس آئروس پوروس) می باشد. پلی میکسین B دارای اثر باکتریسایدی علیه تقریباً تمام باسیل های گرم منفی به استثنای گروه پروتئوس می باشد و داروی پی پرازین، داروی ضدانگلی است که برای از بین بردن کرم های گِرد بکار می رود. در پرندگان، پی پرازین برای درمان آسکاریدهای روده ای بکار رفته است. در ادامه به معرفی داروی پی پرازین و پلی میکسین بی در طیور ، تداخل داروی و موارد مصرف آن ها را بررسی می کنیم.

برای معرفی داروی پی پرازین و پلی میکسین بی در طیور الزاما باید اطلاعاتی در مورد نام تجاری ان ها و گروه دارویی آن ها اطلاعاتی داشته باشیم . همچنین به مواد مصرف و تداخل دارویی آن ها بایدتوجه ویژه کرد.

پی پرازین                                                                                                   PIPERAZINE

نام تجاری

پی پا – تبز، هارتزوانس- اِ- مانس، وانس – اِ- مانس راندورم تريتمنت و پوريناليکوئيدداگ وُرمر

گروه دارویی

داروی ضدانگلی

موارد مصرف

پی پرازین، داروی ضدانگلی است که برای از بین بردن کرم های گِرد بکار می رود. در پرندگان، پی پرازین برای درمان آسکاریدهای روده ای بکار رفته است.

تداخل های دارویی

اگر پی پرازین و کلر پرومازین با هم تجویز شوند ممکن است سبب بروز تشنج شوند. پی پرازین و پایرانتل و مورانتل دارای مکانیسم های اثر متضاد بوده و نبایستی با هم تجویز شوند. مصرف مسهل­ها (ملیّن ها) با پی پرازین توصیه نمی شود، زیرا که دارو ممکن است قبل از اینکه به طور کامل اثرش ظاهر شود، دفع گردد.

داروی پی پرازین و پلی میکسین بی در طیور

پلی میکسین B POLYMYXIN                                                                                      B

نام تجاری

آئروس پورین، نئوسپورین و پدیوتیک سوسپنشن

گروه دارویی

داروی ضدباکتریایی (پلی پپتیدی)

موارد مصرف

پلی میکسین B، مشتق از باسیلوس پلی میکسا (باسیلوس آئروس پوروس) می باشد. پلی میکسین B دارای اثر باکتریسایدی علیه تقریباً تمام باسیل های گرم منفی به استثنای گروه پروتئوس می باشد. پلی میکسین B به ویژه در درمان عفونت های گرم منفی به خصوص عفونت هایی که نسبت به آمینوگلیکوزیدها مقاومند، بکار می­رود. دارو در ترکیبی با سایر داروها برای مصرف موضعی و چشمی موجود می باشد. پلی میکسین B در فرآورده های موضعی چشمی و به صورت اسپری برای درمان پنومونی و التهاب کیسه های هوایی در پرندگان بکار رفته است. دارو به میزان کمی از مخاط دستگاه تنفسی جذب شده و اصولاً دارای اثر موضعی می­باشد.

تداخل های دارویی

آنتی بیوتیک های آمینوگلیکوزیدی، باسیتراسین و کینیدین قدرت سمیّت کلیوی و عصبی پلی میکسین B را تشدید می نمایند. سوکسینیل کولین و بیهوش کننده ها، شل شدگی عضلانی را طولانی نموده و فلج تنفسی مربوط به مصرف پلی میکسین B را تسریع می نمایند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج