0

معرفی کلی انواع نژادهای طوطی برزیلی

نژادهای طوطی برزیلی

در مطالب پیشین درمورد پرورش طوطی برزیلی پرداختیم. و زیستگاه آن ها را معرفی کردیم. درادامه به معرفی کلی انواع نژادهای طوطی برزیلی را بررسی می کنیم.

نژادهای طوطی برزیلی

طوطی برزیلی نه نژاد دارد که عبارتند از:

۱. طوطی برزیلی صورت هلویی

۲. طوطی برزیلی نقابدار

۳. طوطی برزیلی فیشر

۴. طوطی برزیلی لیلیان

۵. طوطی برزیلی سیاه گونه

۶ طوطی برزیلی ماداگاسکار

۷. طوطی برزیلی آبسینیان

۸ طوطی برزیلی صورت قرمز

9.طوطی برزیلی سوین درین

در اینجا مشخصات طوطی صورت هلویی به عنوان نمونه شرح داده می شود. نام دیگر این گونه «طوطی برزیلی صورت گلی» است و نام علمی آن Agapornis roseicollis است. این طوطی در سال ۱۷۹۳م کشف شد و در آن هنگام به عنوان زیر گونه ای از «طوطی برزیلی صورت قرمز» شناخته شد اما بعدها یعنی در سال ۱۸۱۸م توسط شرق شناس فرانسوی «لويس جان پیر ويللو» به عنوان گونهای جدید معرفی شد و این گونه دو زیر گونه به نام­های علمی A . r . catumbella و  A.r. roseicollis دارد.

خاستگاه آن جنوب غربی قاره آفریقا است. اندازه آن ۱۵ سانتی متر است. پرنده ای شاداب و فعال است و خیلی زود اهلی می شود و با محیط جدید خو می گیرد و بسیار زیبا است. هیچ نشانه قابل اعتمادی برای تعیین جنسیت نر و ماده از یکدیگر وجود ندارد. پرندگان نابالغ روی منقار خود علامت سیاه رنگی دارند و عموماً آرام تر و کم فعالیت تر هستند. این گونه معروف ترین عضو لوطی­های کوچک آفریقایی است. این پرنده واریته ها و همچنین انواع جهش یافته فراوانی دارد.

برای مثال می توان از نوع لوتینوی این پرنده نام برد که صورت آن به رنگ قرمز طبیعی است، ولی بدن آن زرد یک دست است؛ مجموع این دو رنگ، ترکیب بسیار جالب و زیبایی را پدید آورده است. نوع دیگری از این پرنده نیز وجود دارد که نوع «فاکتور تیره» نامیده می شود و همان طور که از نام آن پیدا است، رنگ سبز بدن این پرنده تیره تر از معمول است و یا حتی به رنگ آبی متمایل به سبز درآمده است. زیر گونه A . r . catunbella در کشور آنگولا زندگی می کند و در حدود سال ۱۹۵۵ میلادی شناسایی شده است. رنگ اصلی طوطی برزیلی صورت هلویی، به رنگ سبز بوده و رنگ صورت آن به رنگ هلو است که در ناحیه پیشانی پر رنگ تر و در ناحیه زیر منقار رنگ پریده می­باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج