0

معرفی داروی سیساپراید و سپیس پلاتین در طیور

معرفی داروی سیساپراید و سپیس پلاتین در طیور :سیساپراید، قبلاً در آمریکای شمالی برای درمان سوزش سر معده در انسان در دسترس بود ولی به دلیل ارتباط آن با بروز بی نظمی های قلبی از دسترس عموم خارج گردیده است.

سیساپراید      CISAPRIDE          

نام تجاری

پرابولسید و پرِپولسید (در کانادا)

گروه دارویی

داروی محرک حركات لوله گوارش (داروی پروکینتیک)

موارد مصرف

 به طور کلی دارو ۱۵ دقیقه قبل از غذا مصرف می شود. در پرندگان از سیساپراید برای تحریک حرکات گوارشی در شرایطی مانند اتساع پیش معده استفاده شده است. متوکلوپراماید را می توان به عنوان جایگزین این دارو در نظر داشت.

تداخل های دارویی

درمان همراه با داروهایی که موجب مهار آنزیم های سایتوکروم اکسیداز P450 می­شوند (مانند کلاریترومایسین،داروی اریترومایسین، فلوکونازول و کتوکونازول) موجب افزایش غلظت خونی سیساپراید می شود. این تداخل های دارویی سبب بروز مرگ در انسان شده است.

معرفی داروی سیساپراید و سپیس پلاتین در طیور

داروهای آنتی کولینرژیک مانند آتروپین اثر دارو را کاهش می دهند. سیساپراید ممکن است اثرات داروها ضد انعقادی را تشدید نماید. همچنین ممکن است اثرات تسکینی الکل یا بنزودیازپین ها را افزایش دهد. غلظت های افزایشی سیساپراید که منجر به بی نظمی بطنی قلبی می شود ممکن است ناشی از تجویز توأم با کتوکونازول، ایتراکونازول، میکونازول (IV) یا تراولئاندومایسین باشد.

سپیس پلاتین        CISPLATIN

نام تجاری

پلاتینول

گروه دارویی

داروی ضد سرطان

موارد مصرف

سیس پلاتین، یک ماده شیمی درمانی حاوی پلاتین بوده که دارای قدرت اثر نسبتاً کم در درمان بعضی آدنوکارسینوما، کارسینومای سلول سنگفرشی و استئوسارکوما می باشد. تعداد کمی از گزارش های موردی، مصرف سیس پلاتین را در پرندگان بیان می نماید، لیکن نتایجی را در مورد قدرت اثر آن عليه نئوپلازی پرندگان نمی­توان اشاره نمود.

تداخل های دارویی

با معرفی داروی سیساپراید و سپیس پلاتین در طیور و ذکر نداخل آنها باید عنوان کرد سیس پالاتین ممکن است غلظت های خونی فنی توئین را کام دهد. نظر به اینکه سیس پلاتین می تواند سبب نفروتوکسیسیته مشخص شود، لذا مصرف سایر داروهای نفروتوکسیک (مانند آمینوگلیکوزیدها و آمفوتریسین B) در خلال دو هفته بعد از تجویز سیس پلاتین بهتر است اجتناب شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج