0

معرفی داروی آتی پامزول هیدروکلراید و کائولین – پکتین  در طیور

آتی پامزول، اثرات تسکینی و ضددردی مدتومیدین هیدروکلراید را خنثی می نماید در این بخش به معرفی داروی آتی پامزول هیدروکلراید و کائولین – پکتین  در طیور پرداخته ایم.

آتی پامزول هیدروکلراید   ATTPAMEZOLE HCL

نام تجاری

آنتی سِدان

گروه دارویی

آنتاگونیست گیرنده های آلفا دوی () آدرنرژیک و بیهوش کننده

موارد مصرف

برای شناسایی آتی پامزول ، باید بیان کرد که اثرات تسکینی و ضددردی مدتومیدین هیدروکلراید را خنثی می نماید.با شناسایی آتی پامزول متوجه میشوییم که این دارو برای رفع اثرات مدتومیدین در انواع وسیعی از گونه های پرندگان از جمله طوطی سانان، جوجه­ ها، شترمرغ ها و اردک های وحشی بکار رفته است. آتی پامزول بر اساس تجویز حجمی- حجمی (میلی لیتر به ازای میلی لیتر) از مدتومیدین تجویز می شود که معادل دزاژی که براساس تجویز وزنی- وزنی (میلی گرم به ازای میلی گرم) ۵ برابر تجویز مدتومیدین می باشد. راه تجویز توصیه شده داخل عضلانی است ولی در یک مطالعه بیهوشی در شتر مرغ مقدار آتی پامزول به دو نیمه تقسیم شد: نیمی از آن از راه زیرجلدی و نیم دیگر از راه داخل وریدی، بهبودی سریع گزارش شده است.

معرفی داروی آتی پامزول هیدروکلراید و کائولین – پکتین  در طیور

تداخل های دارویی

آگونیست های گیرنده های آلفا دو () مانند زایلازین، مدتومیدین، دتومیدین و بعضی از آگونیست های گیرنده­های آلفا یک () ممکن است خنثی شوند.

کائولین پکتین     KAOLIN – PECTIN

نام تجاری

کائوپکتات، کائوپک، کائوپکتولین، کاپکتولين، اِنتروكلم، کائوژل و کائوپرونت

گروه دارویی

داروی ضد اسهال

موارد مصرف

برای معرفی داروی آتی پامزول هیدروکلراید و کائولین – پکتین  در طیور باید عنوان کرد که کائولین – پکتین، به عنوان ماده محافظ لوله گوارش بوده که در کنترل اسهال بکار می رود. این دارو سطح لوله گوارش را پوشانده و از مخاط ملتهب لوله گوارش محافظت می نماید و همچنین موجب بروز اثر تسکین ملایم و اثر جاذب می شود. این دارو در جذب توکسین های تولید شده به وسیله باکتری های بیماریزای روده ای نسبتاً غیر مؤثر است. کائولین یک فعال کننده قوی انعقاد خون بوده و ممکن است اثرات مفید چندی در درمان اسهال طیور مربوط به آسیب مخاطی و خونریزی دارا باشد. آشکال تجاری کائولین – پکتین (کائو پکتات) حاوی سالیسیلات (به میزان mg/ml 68/8) می باشد. ماده سالیسیلات ممکن است دارای اثرات ضدالتهابی بوده که موجب کاهش اسهال ترشحی ناشی از باکتری ها شود.

تداخل های دارویی

کائولین – پکتین ممکن است جذب خوراکی لینکومایسین را مهار کند. اگر هر دو بایستی تجویز شود، تجویز کائولین – پکتین حداقل ۲ ساعت قل یا ۴-۳ ساعت بعد از تجويز لینکومایسین صورت گیرد. بعضی شواهد موجود است که کائولین – پکتین ممکن است جذب خوراکی دیگوکسین را مختل نماید.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج