0

بیماری های ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان:ویروس سیمپلکس هرپس (HSV)

ویروس سیمپلکس هرپس (HSV) ۱ و ۲ که با عنوان HSV نیز شناخته می شوند، ویروس­های رایج انسانی هستند که مانند بسیاری از دیگر ویروس­های هرپس، عصب گرا هستند و قادر به ایجاد عفونت نهفته در یاخته های عصبی می باشند. از نظر بالینی، عفونت های انسانی با جراحات لب، اندام تناسلی و دهان همراه است و کمتر به شکل ضایعات چشمی بروز می کند. عواقب شدیدتر مانند التهاب مغز، رادیکولیت و به شکل نادر ممکن است التهاب میلین نیز اتفاق بیفتند. در این مقاله به بررسی ویروس سیمپلکس هرپس (HSV) می پردازیم.

ویروس سیمپلکس هرپس (HSV)

میزبانان اصلی این ویروس انسان ها هستند و شیوع سرمي حدودHSV1، ۸۰٪ و برای HSV2، ٪۲۰ گزارش شده است و به طور فعال درصد بسیار پائین تری از جمعیت، در حال گسترش آن خواهند بود. با وجود این که این عامل بیشتر یک ویروس انسانی است، اما قادر به آلوده ساختن دیگر جانوران، به خصوص پستانداران عالی غیر انسانی، نیز می باشد. عفونت های ناشی از هم جواری با جانوران، نادر است اما در مورد خرگوش­ها، موش­های صحرایی، موش های خانگی و چینچیلاها معمولاً همراه با گزارش های مهلک و کشنده است. موارد ثبت شده عفونت های خرگوشی از راه انتقال انسان به خرگوش، از زنان دارای عفونت های لب و صورت، وجود دارد.

ویروس سیمپلکس هرپس (HSV)

نشان داده شده که جانوران خانگی آلوده می توانند منابعی برای آلودگی و ابتلای انسان­ها باشند. به طور کلی، خطر انتقال هرپس سیمپلکس بین انسان­ها و جانوران خانگی کم است، به ویژه بعد از آن که چند گزارش از آلودگی هرپس سیمپلکس در جانوران خانگی بیان گردید که با دوره های نسبتاً کوتاه بیماری و بدون ضایعات خارجی همراه بود. التهاب ملتحمه می تواند جزئی از بیماری باشد، با وجود امکان ابتلای بخش های بیرونی وجود دارد.

با وجود این که خطر انتقال بسیار پائین است، عاقلانه است که اقدامات بهداشتی معمول در افراد مبتلا به عفونت­های هرپس سیمپلکس انجام شود. به خصوص افراد دارای صدمات بدنی باید از تماس مستقیم یا غیر مستقیم محل ضایعه با جانوران خانگی دوری کنند و مطمئن شوند که پس از تماس جانور با محل ضایعه، بهداشت دست ها را انجام داده اند. خطرات احتمالی در مورد انتقال به جانوران خانگی، به دلیل توانایی انتقال از انسان به حیوان، بسیار بیشتر است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج