0

معرفی موردی سگ های شکار: سگ نژاد گری هوند

سگ نژاد گری هوند

سگ­های گریهوند یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ در دنیا به حساب می آیند و از زمان­های دور به عنوان سمبل اصالت، ثروت و حکومت مطرح بوده اند. اصلیت آنها به منطقه خاورمیانه باز می گردد. در مقبره آمتن فرعون مصر در اطراف رود نیل، نخستین اطلاعات مربوط به این نوع سگ به دست آمده است. در دو حکاکی موجود در این مقبره، این سگ­ها در حال تعقیب آهو نقش شده اند. در این پست یکی دیگر از سگ های شکار، سگ نژاد گری هوند را بررسی می کنیم.

گری هوند Grey hound

 در بسیاری از موارد، مصریان باستان این سگ را مومیایی می کردند و به همراه صاحبشان دفن می کردند. به نظر میرسد در یونان قدیم نیز این سگ­ها از قدر و اعتبار ویژه ای برخوردار بوده اند. از این حیوان گاه در شکار گوزن، آهو و روباه نیز استفاده می شده است. اما شکار خرگوش تخصص ذاتی آنها محسوب می شود. گاهی به آن Gaze hound هم می گویند. در قرن پانزدهم میلادی، مسابقات ورزشی دوی تازی گری­هوند رواج یافت، ولی ورود آن به آمریکا به دهه ۱۹۲۰ باز می گردد.

سگ نژاد گری هوند

مشخصات ظاهری: حیوانی جذاب و خوش اندام با بدنی کشیده، نازک و عضلانی می باشد. سر حیوان باریک است و پوزه کشیده ای دارد. دارای گوش هایی کوچک و متمایل به عقب و چشمانی تیز و براق هستند که بر جذابیت آنها می افزاید. سینه عمیق و جا دار است، پاها بلند و عضلانی بوده و دارای دمی بلند و کم مو می­باشد. متوسط ارتفاع بدن ۷۱ تا 76 سانتی متر و میانگین وزن در حیوان نر بین ۳۲ تا ۳۵ کیلوگرم و در حیوان ماده ۳۰ تا ۳۲ کیلوگرم می باشد. به رنگ های مختلفی ممکن است دیده شوند، اما رنگ­های قرمز، آبی و سفید در آنها بیشتر است.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی جذاب، مطيع و مهربان بوده و از هوش سرشاری برخوردار است. این نوع سگ به علت دارا بودن طبع شکاری، علاقه زیادی به جست و خیز و فعالیت دارد. از این رو ورزش منظم و مداوم را باید در برنامه روزانه حيوان قرار داد. همچنین حیوانی چالاک و تیزرو بوده، بطوریکه قادر است به سرعتی بالاتر از 45 مایل در ساعت دست یابد. به خوبی آموزش می بیند، تربیت پذیری بالایی دارد و می تواند به دوست و همدم خوبی برای انسان تبدیل شود. رفتارش با کودکان مناسب است و برای تربیت خوب حیوان، باید او را از تولگی اجتماعی بار آورد. متوسط طول عمر این حیوان ۱۰ تا ۱۲ سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج