0

معرفی ویتامین C اسید آسکوربیک و بررسی علایم کمبود آن در طیور

در این پست میخواهیم به معرفی ویتامین C اسید آسکوربیک و بررسی علایم کمبود آن در طیور بپردازیم.نامهای دیگر ویتامین ث عبارتند از : اسید آسکوربیک، اسید هگزورونیک، و ویتامین ضد آسکوربوت میباشد.

ویتامین C اسید آسکوربیک (VITAMIN C, ASCORBIC ACID):

اغلب حيوانات قادر به بیوسنتز ویتامین ث به مقدار کافی می باشند. استثناعات قابل ذکر شامل انسان، میمونها، خوکچه هندی، بعضی انواع ماهی، بلبل مقعد سرخ و خفاش میوه هندی می گردد.
ساختمان، جذب و خصوصیات ویتامین ث : ترکیبات متعددی با خواص ویتامین ث وجود دارد، اما مهمترین آنها عبارت است از: «۱- آسکوربیک اسید » دی اکسید آسکوریک هیچ فعالیت بیولوژیکی ندارد. اسید آسکوربیک در مقابل اسیدها مقاوم بوده و در محیط قلیایی متلاشی می شود. حرارت و نور نیز این ویتامین را غیرفعال می کند. در آب بخوبی حل می شود، ولی در الکل و استن تا حدی نامحلول است. اسید آسکوربیک در اتر، کلروفرم و بنزن نامحلول است. گاهی اوقات از ویتامین ث به عنوان ماده ضد اکسیدشوندگی (آنتی اکسیدن) برای ذخیره غذاها استفاده می گردد.

معرفی ویتامین C اسید آسکوربیک و بررسی علایم کمبود آن در طیور

در معرفی ویتامین C اسید آسکوربیک و بررسی علایم کمبود آن در طیور وظایف اسید آسکوربیک : ویتامین C بطور عمده در تشکیل کلاژن (یک بخش ساختمانی استخوانها)، دندانها، دیواره های مویرگی، بافت همبند، و مکانیسم التیام زخمها دخالت دارد. تشکیل هیدروکسی پرولین (یک جزء مهم کلاژن) به ویتامین C نیاز دارد. همچنین ویتامین C در متابولیسم اسیدهای آمینه تریپتوفان، نیروزین، و فنیل آلانین نقش دارد و در جذب آهن مصرف میشود.
علایم کمبود ویتامین ث : آسکوربوت (scurvy)نامی است که به بیماری ناشی از کمبود ویتامین ث داده اند. در این بیماری استخوانها ضعیف می شود، دندانها لق شده و می افتد، مویرگها شکننده و پاره می شوند، و در کودکان ممکن است کمخونی ایجاد شود.در بخش های دیگر کمبود ویتامین A در طیور نیز مورد بررسی قرار داده ایم.
منابع ویتامین C: میوه مرکبات غنی ترین منابع این ویتامین بوده، ولی سبزیها، گیاهان سبز، سیب زمینی و گوجه فرنگی نیز منابع مالی ویتامین C هستند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج