0

تغذیه اسب:تغذیه اسب­های مسافرتی

تغذیه اسب­های مسافرتی

یکی از مشکلات عمده اسب­ها در زمان مسافرت و طی مسیرهای طولانی از دست دادن آب بدن (دهیدراسیون) می­باشد. تأمین آب برای اسب­ها در فواصل متعدد از اهمیت بسیاری برخوردار است. البته در صورتی که اسب تعریق نیز داشته باشد بهتر است این آب حاوی برخی الکترولیت­ها نیز باشد. در مقاله های قبلی در مورد تغذیه اسب های بیمار مطابی را بیان کردیم در این پست به تغذیه اسب­های مسافرتی می پردازیم.

تغذیه اسب­های مسافرتی

برخی از اسب­ها نسبت به آب مصرفی خود در مقابل خوراک حساس ترند؛ از این رو معمولاً آب را در مبدأ در یک جفت ظرف همراه خود برمی­دارند تا طعم ناآشنای آب مکان­های دیگر باعث امتناع حیوان از نوشیدن آن­ها نشود. خوشبختانه بیشتر اسب­ها در زمان تشنگی بدون توجه به مزه آن شروع به نوشیدن آب می­کنند.

اسب در طول سفر مدت زمان زیادی را به صورت ایستاده طی خواهد نمود و از سوی دیگر شما نیز نمی­خواهید که پاهای حیوان دچار خیز یا هرگونه اختلال متابولیکی دیگر شود؛ از این رو باید بخش کنسانتره­ ای جیره را جذف نمایید. از سوی دیگر شما نمی­خواهید شرایط مطلوب بدنی اسبتان دچار افت گردد. بهترین راه حل برای رفع مشکل یاد شده این است که اسب در طول سفر به میزان زیادی به علوفه مرغوب دسترسی داشته باشد تا در این دوره روده­ های حیوان تحرک کافی داشته باشد و نسبتاً پر باشند. انجام این کار خطر بروز کولیک را کاهش می­دهد. با این وجود می­توان خوراک­های کنسانتره ­ای را در مقادیر کم در فواصل منظم در اختیار اسب­ها قرار داد تا هضم آن­ها به راحتی صورت پذیرد. تغذیه آرد سبوس در عصر روز پیش از آغاز سفر و در اختیار قرار دادن علوفه تنها یا میزان بسیار کمی خوراک حاوی سبوس در صبح روز حرکت می­توانید مفید باشد.

تغذیه اسب­های مسافرتی


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج