0

معرفی داروی آیرون دکستران ،ایزونیازید  و آیزوفلوران در طیور

دکستران آهن، برای درمان کم خونی مصرف میشود در ادامه به معرفی داروی آیرون دکستران ،ایزونیازید  و آیزوفلوران در طیور پرداخته، موارد مصرف و تداخل های دارویی آنان نیز مطالبی را ارائه کرده ایم.

آیرون دکستران (دکستران آهن)     IRON DEXTRAN

نام تجاری

ام تک آیرون دکستران، فرّودِکس، هِماجِکت و ایزوفول

گروه دارویی

مکمل مواد معدنی

موارد مصرف

دکستران آهن، برای درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن و بعد از خونریزی مصرف می شود. ۹۰٪ دارو در پستانداران پس از ۱ – ۳ هفته جذب می شود.

تداخل های دارویی

طبق گزارش، دکستران آهن با کلر تتراسایکلین و سولفادیازین سدیم ناسازگار است. نظر به اینکه کلرامفنیکل ممکن است پاسخ به تجویز دکستران آهن را به تأخیر بیاندازد، لذا از مصرف کلرامفنیکل در بیمارانی که مثلاً به کم خونی ناشی از آهن هستند، اجتناب شود.

ایزونیازید      ISONIAZID

نام تجاری

ایزوتامین، نایدرازید، دام -ایزونیازید و PMS- ایزونیازید

گروه دارویی

داروی ضدمیکربی

موارد مصرف

 با معرفی داروی آیرون دکستران ،ایزونیازید  و آیزوفلوران در طیور میتوان بیان کرد که ایزونیازید، از داروهای ضدمیکربی است که تنها عليه ارگانیسم های جنس مایکوباکتریوم فعال است. این دارو بسته به غلظت بافتی و نیز حساسیت ارگانیسم، دارای اثر باکتریسایدی یا باکتریواستاتیک است. این دارو فقط عليه ارگانیسم های در حال تقسيم مؤثر است. ایزونیازید برای درمان پرندگان مبتلا به عفونت با عوامل مایکوباکتریایی مصرف شده است. تمایل دامپزشکان برای درمان پرندگان مبتلا به مایکوباکتریوزیس به دلیل عدم اطمینان از برطرف شدن کامل بیماری و احتمال انتشار زئونوتیک بیماری تحت شرایط خاص چندان قوی نیست.

تداخل های دارویی

در انسان، ایزونیازید به تنهایی یا بیشتر همراه با داروهایی مانند ريفامپين و پایرازینامید مصرف می شود.

معرفی داروی آیرون دکستران ،ایزونیازید  و آیزوفلوران در طیور

آیزوفلوران     ISOFLURANE

نام تجاری

آئِران، فوران، آیزوفلو، آیزوتِزیا، فورن، فورتان و آیزوفُر

گروه دارویی

داروی بیهوش کننده (هوشبر)

موارد مصرف

آیزوفلوران، داروی بیهوش کننده استنشاقی استاندارد متداولی است که به دلیل سالم بودن نسبی و زمان شروع و برگشت از بیهوشی سریع آن، در پرندگان مصرف می شود. وضعیت قلبی۔ عروقی با آیزوفلوران بهتر از هالوتان قابل کنترل می باشد و همچنین آیزوفلوران قلب را به بی نظمی قلبی ناشی از اپی نفرین که هالوتان ایجاد می­کند، دچار نمی کند.

تداخل های دارویی

در حالی که آیزوفلوران عضله قلب را به اثرات سمپاتومیمتیک کمتر از هالوتان حساس می نماید، اما ممکن است بی نظمی های آن، هنوز اتفاق بیافتد. داروهای ایجاد کننده این اثرات، عبارتند از: دوپامین، اپی نفرین، نوراپی نفرین، افدرین و غیره. داروهای شل کننده عضلانی غیر دپولاریزان (رقابتی)، آمینوگلیک عمومی، لینکوزا مایدهای عمومی (لینکومایسین) بایستی با های بیهوش کننده هالوژنی تجویز شود، زیرا که شل شدگی عضلانی تجمعی ممکن است رخ دهد. تجویز توأم سوکسینیل کولین با داروهای بیهوش کننده استنشاقی ممکن است موجب افزایش وقوع اثرات قلبی (برادیکاردی، بی­نظمی، وقفه گره سینوسی و ایست تنفسی) و در بیماران حساس، افزایش شدید دمای بدن، شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 13 امتیاز از مجموع: 4.7]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج