0

بیماری آب مروارید سگ

بیماری گل مژه سگ

در این پست یکی دیگر از بیماری چشم درسگ  آشنا می شویم. بیماری آب مروارید سگ و بیماری گل مژه سگ نیز یکی دیگر از این بیماری هاست که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

کاتاراکت یا بیماری آب مروارید سگ

کاتاراکت نیز از بیماری هایی است که بیشتر در سگهای پیر ایجاد شده و باعث کدر شدن عدسی چشم می­شود. این بیماری ممکن است ارثی باشد و یا در اثر دیابت با کمبود های تغذیه ای سگ ماده در دوران آبستنی بوجود آید. بیماری باعث کاهش بینایی شده و در صورت پیشرفت منجر به کوری حیوان می شود. با عمل جراحی می توان این مشکل را برطرف نمود.

اگر آب مروارید در سگ ها درمان نشود می تواند منجر به کوری کامل سگ شما شده و کیفیت زندگی حیوان خانگی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. عدسی چشم ها در سگ، به طور طبیعی شفاف هستند که مانند یک ذره بین عمل می کنند تا اشیاء را از نزدیک بر روی شبکیه چشم به طور دقیق و واضح نشان دهند. وقتی عدسی های واضح و شفاف داخل چشم به طور مبهمی کدر می شوند، این امر بینایی را مختل می کند. این وضعیت آب مروارید نامیده می شود.

آب مروارید به عنوان هر نوع تیرگی یا کدر بودن عدسی چشم تعریف می شود. عملکرد عدسی چشم دقیقاً مانند لنز دوربین است. حتی به تمرکز تصاویر بر روی شبکیه کمک می کند تا تصاویر به وضوح دیده شوند. آب مروارید با رسیدن نور به شبکیه تداخل می کند و در نتیجه باعث تاری دید می شود. آب مروارید اگر به اندازه کافی شدید باشد، می تواند منجر به کوری کامل شود.

بیماری گل مژه سگ

این عارضه یک عفونت باکتریایی غدد ترشحی پلک و فولیکول مژه ها می باشد. ضایعات بسیار دردناک بوده و قرمزی و تورم غدد پلک و فولیکول مژه ها از علائم آن است.

بیماری گل مژه سگ


 

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج