0

آشنایی با نژاد گربه ­های موبلند:گربه برمه ­ای

گربه برمه­ای

اختلاف گربه برمه ­ای با نژاد هیمالیایی در پنجه­های سفید آن می­باشد که از دور، به­صورت دستکش سفید که چهار پنجه این حیوان را در برگرفته، به نظر می­رسد. گربه برمه­ ای از نظر شکل و زیبایی و ترکیب بدن قابل رقابت با گربه ایرانی نیست. اولین گزارش رسمی درباره پرورش این نژاد در اروپا مربوط به سال 1952 میلدی از کشور فرانسه است.

گربه برمه­ای (Birman’s cat)

آن­چه مسلم است این نژاد از آمیزش گربه ایرانی، با گربه سیامی به وجود آمده است. ولی بعضی از متخصصان و صاحب­ نظران عقیده دارند که این نژاد اصالتی مربوط به خود داشته که به ­وسیله یک میلیونر آمریکایی به نام واندربیلت به فرانسه آورده شد و بعدها به انگلستان راه پیدا کرد.

گربه برمه ­ای دارای رنگ گربه سیامی است، اما با موهای بلندتر و با بدنی بزرگ و هیکل­ مند با پاهای کوتاه و درشت و سری شبیه نژاد گربه­ های موبلند می­باشد.

از این گربه به ­عنوان گربه­های مقدس در افسانه ­های برمه یاد شده است. روایت است که چندین سال قبل از آمدن «بودا» در کوه لاف و معبد «لائوتیسان واقع در هندوچین» کاهن پیری به نام «مون­ها» زندگی می­کند.

این کاهن گربه سفیدی به نام سین به عنوان الهام گیرنده داشت، این دو، در مقابل یک مجسمه طلایی به نام الهه رب­النوع که دارای چشمان آبی روشن بود، نشسته و به آن خیره می­شدند. روزی کاهن پیر، در حال نگرانی شدیدی، از این که کشورش تهدید به اشغال مهاجمین بود، ناگهان فوت کرد، در همان لحظه گربه او بر روی تخت مقدس کاهن پرید و برای مدتی مقابل سرکاهن پیر که دارای موهای سفید نقره­ای بود مکث نمود، سپس در این هنگام معجزه­ای به وقوع پیوست و ناگهان رنگ سفید این حیوان به رنگ طلایی مجسمه درآمد و چشمان زرد او به رنگ چشمان آبی روشن رب­النوع تغییر یافت، دست­ها و گوش­ها به رنگ قهوه­ای تیره تبدیل شد و پنجه­ها، که با سر کاهن پیر در تماس بود به رنگ سفید باقی ماند.

وقتعی که کاهن­ های دیگر وارد معبد شدند، این گربه­ ها با چشمان خود، آن­ها را به دفع مهاجمین که باعث نگرانی کاهن پیر شده بود مجبور نمود.

این گربه به مدت 7 روز از خوردن آب و غذا امتناع نمود و پس از این مدت فوت نمود. یا مرگ خود، روح کاهن پیر را شاد نمود. پس از 7 روز الهه رب­النوع تصمیم به انتخاب کاهن دیگر گرفت و در این هنگام، صدها گربه سفید که همگی به رنگ گربه مرده تغییر شکل داده بودند، به دور «لیگوآ» جوان­ترین کاهن معبد جمع شدند و او را به ­عنوان کاهن بزرگ انتخاب کردند، عقیده بر این است که هر موقع یکی از گربه ­های معبد بمیرد، روح یک کاهن با گربه مرده به بهشت می­رود.

استاندارد

  • رنگ و حالت گربه برمه ­ای: نظیر رنگ گربه سیامی است، اما دم و پنجه ­ها قهوه­ای تیره بوده، رنگ پوشش طلایی کم­رنگ یا قهوه ­ای روشن مایل به زرد خاکستری، چنگال­ها سفید به حالت دستکش.
  • بدن: کشیده، پاهای کوتاه، پنجه­ های قوی و کوچک.
  • سر: پهن، گرد، محکم با گونه­ های پر.
  • پوشش: بلند و متراکم، دم انبوه با بافتی ابریشمی.
  • چشم: آبی روشن.
  • دم: افشان و کوتاه نبوده.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج