0

رابطه کاسکو با حیوان یا پرنده خانگی دیگر

کاسکو به اندازه یک بچه ۵ ساله عقل و قدرت تفکر دارد و به همین میزان می تواند مثل انسان؛ محیط، چیزها و آدم های اطراف خودش مورد تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری و واکنش مناسب قرار دهد. لذا همان طور که صفت حسودی در انسان وجود دارد، در کاسکو هم وجود دارد و از قضا به خاطر هوش زیادی که دارد، این صفت در کاسکو بسیار قوی است. به همین دلیل کاسکو نسبت به یک پرنده یا حیوان خانگی واکنش جدی نشان می دهد.در ادامه میخواهیم رابطه کاسکو با حیوان یا پرنده خانگی دیگر را توضیح دهیم.

رابطه کاسکو با حیوان یا پرنده خانگی دیگر

 یک کاسکوی پرسخن ممکن است به خاطر ورود یک کاسکوی دیگر با یک پرنده یا حیوان خانگی دیگر به خانه، به خاطر حسادت به تازه وارد، به شدت از صحبت بیفتد. همچنین کاسکوی سخن گویی که باید دائماً در حال آموزش باشد، وقتی پرنده یا حیوانی وارد خانه می شود، آموزش پذیری آن به شدت افت می کند. اگر شما کاسکویی در خانه داشته باشید و از قضا عيال شما نوزادی به دنیا بیاورد، به وضوح خواهید دید که به خاطر رسیدگی به نوزاد، رفتار کاسکو تغییر خواهد کرد. این تغییر رفتار تا زمانی که کاسکوی شما به تازه وارد (پرنده، حیوان یا نوزد) عادت نکند یا تازه وارد را از خانه خارج نکنید، همچنان ادامه خواهد داشت.

موضوع دیگر، احتمال آسیب رسیدن به کاسکو توسط سگ یا گربه خانگی است. به همین خاطر شما باید سگ یا گربه خانگی را به تدریج با کاسکو آشنا کنید و تا زمانی که از رفتارهای مسالمت آمیز آنها به خصوص گربه با کاسکو اطمینان حاصل نکردید، آنها را تنها نگذارید. در لای ناخن ها و آب دهان گربه باکتری هایی وجود دارد که اگر گربه طوطی را چنگ یا گاز بگیرد و آن را زخمی کند، ممکن است اگر طوطی مورد معالجه قرار نگیرد، ظرف چند ساعت بمیرد.

برخی آدم های مبتدی در مورد داشتن و لذت بردن از پرندگان یا حیوانات خانگی در بدو امر دار اشتباه فاحشی می شوند. به این معنی که خیال می کنند اگر با یک کاسکوی سخن گو فلان قدر در روز لذت می­برند، حتماً اگر در کاسکوی سخنگو در خانه داشته باشند، دو برابر لذت خواهند برد. این در حالی است که دو عامل سبب می شود که وقتی در خانه یک کاسکو به دو کاسکو تبديل شود، شخص دیگر از همان مقدار لذت کاسکوی اولی هم محروم می شود.

رابطه کاسکو با حیوان یا پرنده خانگی دیگر

عامل اول، حسادت کاسکوها به هم، به خصوص حسادت کاسکوی اولی به تازه وارد است که موجب کاهش شدید سخنگویی هر دو می شود و رفتارهای صمیمی آنها نیز عوض می شود.

عامل دوم، دو برابر شدن زحمت رسیدگی و نظافت و هزینه نگهداری آنهاست. به علاوه، میزان پرها و گردوغباری که از بدن در کاسکو وارد خانه می شود، شما و به خصوص زن خانه را به تدریج از نگهداری کاسکو متنفر می کند. چرا که پراکنده شدن کرک پرها و گردوغبار بدن کاسکو به داخل خانه، هم زحمت نظافت خانه را زیاد می کند و هم از نظر بهداشتی و به خصوص تنفسی برای افراد خانواده مشکل ساز می شود. دقت داشته باشید که وقتی شما یک کاسکوی اهلی پاسخنگوی دوست داشتنی در خانه داشته باشید، به علت عشقی که شما و همسرتان به کاسکو دارید، روزانه چندین بار با اشتیاق و خوشحالی به نظافت و تغذیه آن رسیدگی می کنید و هرگز احساس خستگی نمی کنید. اما وقتی کاسکو جدیدی وارد خانه شود، به دلیل تغییر رفتار کاسکوی اولی، از حرف افتادن آن و کثیف تر شدن خانه توسط دو کاسکو، از عشق شما نسبت به کاسکوی اولی هم کاسته می شود و وقتی این عشق کم شود، دیگر شما نمی توانید با اشتیاق و خوشحالی به کار تغذیه، نظافت و بهداشت آنها رسیدگی کنید و وقتی میزان رسیدگی به آنها کم شود، هم بهداشت دو کاسکو مختل می شود، هم خانه شما همیشه کثیف و آلوده به فضولات و گردوغبار کاسکو به نظر می رسد و در این هنگام است که شما از ادامه نگهداری کاسکو در خانه بیزار می شوید و در حقیقت خودتان را از لذت داشتن یک کاسکوی سخن گو محروم می کنید. بنابراین توصیه اکید من این است که در محیط خانه تحت هیچ شرایط یک کاسکو را به دو یا چند کاسکو تبدیل نکنید.

حال اگر قصد پول درآوردن از نگهداری کاسکو دارید؛ مثلا قصد دارید از کاسکو جوجه کشی کنید یا کاسکوهایی را برای خرید و فروش داشته باشید، باید بدانید که در محیط خانه جای تجارت کاسکو نیست و اگر چنین کاری را در خانه انجام دهید، به دلایلی که گفته شد، ظرف چند ماه به این نتیجه خواهید رسید.

قرنطینه

هر پرنده یا حیوان خانگی جدید ممکن است ناقل عوامل بیماری زایی باشد که اگر شما آن را به محض خرید وارد گله پرندگان خود کنید یا کنار پرنده قبلی خود بگذارید، ممکن است پرنده با پرندگان قبلی شما را آلوده کند. بنابراین اگر مشغول نگهداری تجاری برندگان هستید و کار شما اقتضا می کند که به طور مرتب پرندگان خود را خرید و فروش کنید، نباید پرندگان تازه خریداری شده را بلافاصله با قبلی یا قبلی ها در یک مکان نگهداری کنید، بلکه باید اتاقی به عنوان قرنطینه داشته باشید که پرنده جدید را حدود ۴۵ روز در آن نگهداری کنید و پس از اطمینان از سلامت آن، پرنده جدید را در مکان عمومی نگهداری پرندگان خود قرار دهید. البته فروشگاه های پرنده امکان قرنطینه کردن حیوانات یا پرندگان تازه خریداری شده را ندارند و به همین دلیل است که در بسیاری از موارد، وقتی شما یک پرنده را از پرنده فروشی های شلوغ و پر جمعیت خریداری می­کنید، ظرف چند روز آینده مریض می شوند و اگر معالجه نشوند، احتمالاً می میرند. همچنین اگر شما یک کلکسیونر پرنده باشید، برای حفظ سلامت پرندگان خود، باید یک اتاق را به قرنطينه و یک اتاق را به بیمارستان اختصاص دهید و هرگز پرندگان با حیوانات تازه وارد را با قبلی ها مخلوط نکنید. در مورد نحوه خرید کاسکوهای وحشی از واردکنندگان توسط پرنده فروشانی که خریداران عمده آنها هستند، به منظور رعایت ۴۵ روز مدت قرنطینه و وارد شدن طوطی های کاملاً سالم به پرنده فروشی ها و در نتیجه خانه های مردم، من طرحی را تحت عنوان «جلوگیری از مرگ و میر کاسکوها در پرنده فروشی ها»، در صفحات قبلی این کتاب نوشته ام که اگر توسط خریداران عمده کاسکو رعایت شود، بی تردید مرگ و میر کاسکوها در پرنده فروشی ها و خانه­ ها به شدت کاهش می یابد و از نظر اقتصادی نیز اجرای چنین طرحی برای آنها بسیار سودمند خواهد بود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج