0

دلایل غربی ها برای خرید کاسکو

در آمریکا، کانادا، اروپا و اقیانوسیه؛ به منظور حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انقراض نسل حیوانات وحشی در آفریقا، واردات بسیاری از گونه های حیوانی و پرندگان اکیدا ممنوع اعلام شده است. بنابر کسانی که میل دارند پرنده ای چون کاسکو داشته باشند، فقط می توانند از پرورش دهندگان بسیار معدود تجاری با خانگی، چنین حیوانات را خریداری کنند. در پست قبلی در مورد دلایل ایرانی ها برای خرید کاسکو به طورمفصل پرداخته شددرادامه دلایل غربی ها برای خرید کاسکو بیان میگردد.

دلایل غربی ها برای خرید کاسکو

معمولاً تغذیه جوجه کاسکوها تا ۶ هفتگی توسط والدین انجام می شود و به منظور اهلی بار آمدل و تلف نشدن جوجه­ ها توسط والدین، صاحب کاسکوها از ۶ هفتگی جوجه ها را از والدين جدا می کند و به تغذیه دستی آنها با غذایی خاص همت می گمارد. صاحب کاسکوها جوجه ها را تاسه ماهه گی به طور دستی تغذیه می­کند.

در سه ماهگی، پرهای جوجه ها به طور کامل درامده و قدرت پرواز پیدا می کنند. در این هنگام، صاحب کاسکو اجازه می دهد که جوجه ها با اختیار خود چندین پرواز داشته باشند تا غریزه ذاتی آنها فراموش نشود. سپس هریک را درون قفسی مناسب و گاه كل آنها را درون یک قفس دسته جمعی قرار می دهد و به هر حال این جوجه ­ها آماده فروش به متقاضیان هستند.

از آنجا که چنین جوجه ها و اساساً هیچ نوع کاسکوی وحشی یا اهلی وارداتی در بازار یافت نمی شود، شیوه خرید مردم معمولاً این طور است که از طریق اینترنت نزدیک­ترین پرورش دهنده به خانه خود را پیدا می کنند و با او قرار ملاقات می گذارند. حال اگر در هنگام ملاقات، پرورش دهنده کاسکوی آماده فروش داشته باشد، ممکن است خرید صورت گیرد و اگر در هنگام مراجعه، کاسکوی قابل خریدی وجود نداشته باشد، خریدار می تواند مبلغی بیعانه نزد تولیدکننده بگذارد و به محض آماده شدن جوجه ها در سه ماهگی، با پرداخت مابقی وجه، جوجه سه ماهه خود را تحویل بگیرد.

گاهی اوقات جوجه هایی که مردم خریداری می کنند، رفتارهای بدی از خود نشان می دهند و آنقدر جیغ می­کشند و بدرفتاری می­کنند که خریدار تمایل خودش را به نگهداری آن از دست می­دهد. گاهی اوقات جوجه پس از رسیدن به سن 12- 18 و حتی ۲۴ ماهه گی قدرت تكلم زبان انسان را پیدا نمی کنند و به خریدار ثابت می شود که کاسکویش غیر سخنگو است و هرگز هم سخنگو نخواهد شد.

در موارد فوق، ممکن است صاحب کاسکو علاقه اش را به نگهداری کاسکو از دست بدهد و تمایل به فروش آن داشته باشد. همچنین گاهی اوقات یک تولیدکننده جوجه کاسکو، به دلیل تبلیغات اندک نمی تواند خودش شخصاً مشتری برای جوجه هایش پیدا کند و در این صورت با پرنده فروشی نزدیک خانه اش تماس می­گیرد و جوجه یا جوجه­ های تولیدی اش را برای فروش نزد وی می گذارد.

طبیعی است که در این صورت، خریدار باید دست کم همان جوجه را به مبلغ 5/1 برابر از پرنده فروش خریداری کند تا هم پول تولیدکننده تأمین شود و هم سود فروشنده. حال با توجه به این حقیقت که در فروشگاه های پرنده کاسکوهایی از حدود ۴ ماهه تا یک الی دو ساله و حتی چند ساله تا چهل ساله سخنگو یاغیر سخنگو وجود دارند، خریدار کاسکو از فروشگاه ها باید خبره باشد.

اساساً كاسكوهای دُم قرمز در سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی و گاه تا ۲۴ ماهگی قدرت تقلید صدای انسان را پیدا می کنند، همچنین کاسکوهای دُم سیاه (تیمنه) در سنین ۶ تا ۱۲ ماهگی و گاه تا ۱۸ ماهگی قدرت تقلید صدای انسان را پیدا می کنند. حال اگر شما جوجه دم قرمزی را در سنین زیر 5/1 سالگی و جوجه دُم سیاهی را در سنین زیر ۱۲ ماهگی خریداری کنید و فروشنده به شما بگوید که هنوز سخن گو نشده یا خودتان بعدا متوجه شوید، هیچ مشکلی وجود ندارد، زیرا چنان کاسکو هنوز وقت دارد که قدرت تقلید صدای خودش را نشان دهد.

اما اگر یک دم قرمز با سن بیش از ۲ سال بخرید و متوجه شوید که حرف زن نیست، باید به دو حالت مشکوک شوید؟ (۱) چرا فروشنده از سه ماهگی تا بیش از ۲۴ ماهگی آن کاسکو را نتوانسته است بفروشد؟ (۲) شاید آن کاسکو قبلاً در خانه ای رفته و به علت جواب ندادن به آموزش های سخنگویی، صاحبش آن را برای فروش نزد پرنده فروش گذاشته است.

دقت داشته باشید که در کشورهای غربی بیشتر فروشندگان تلاش می­کنند که قانون را رعایت کنند و با مشتریان صادقانه برخورد کنند. اما این قضیه مطلق نیست و شاید بتوان به جرأت گفت که رفتار صادقانه کسبه (کسبه کوچک و بزرگ)، عمدتاً به دلیل علاقه آنها به جلب اعتماد مردم است تا بتوانند در بازاری با رقابت شدید، عقب نیفتند، ورشکست نشوند و سود خوبی ببرند.

یک مثال بارز از صداقت ظاهری فروشندگان غربی با مردم این است که مثلا اقلام وارداتی از کشورهایی مثل چین؛ در آمریکا، کانادا و … با چندین برابر قیمت ایران عرضه می شوند و وقتی از هر جنس به مقدار کافی فروخته شد و سرمایه و سود آن به دست آمد، مدیریت فروشگاه تصمیم می گیرد مابقی چنین کالاها را با تخفیف های خیره کننده ۵۰ تا ۷۰٪ در معرض فروش بگذارد. از طرفی پس گرفتن کالاهایی که حتی مورد استفاده قرار گرفته اند، امری رایج است و در هر فروشگاه بزرگ بخشی وجود دارد که بدون کوچکترین مشکل، کالای خریداری شده و حتی مورد استفاده قرار گرفته را از مشتری به شرط داشتن کاغذ خرید پس می گیرند.

این موضوعات به علاوه رفتار های بی نهایت مهربانانه فروشندگان، کارمندان بانک­ها و شرکت­ها و غیره و غیره، موجب می شود که ناخودآگاه ما آنها را صادق، خوش برخورد و غیر قابل قیاس با خودمان تصور کنیم. در حالی که این یک فرهنگ ساخته شده در غرب است که اقتصاد پیشرفته آنها با این فرهنگ به ثمر رسیده است.

به عبارت دیگر موضوع خرید و فروش در همه جای دنیا یک قانون کلی دارد و آن این است که فروشنده می خواهد جنس خودش را با بالاترین قیمت ممکن بفروشد و خریدار میل دارد که جنس مورد علاقه اش را با کمترین قیمت ممکن خریداری کند. این رفتار بین فروشنده و خریدار در همه مکان ها و زمان ها وجود داشته و خواهد داشت و در این معرکه کسانی موفق خواهند بود که تجربه کافی برای خرید یا فروش داشته باشند و بدیهی است که آدم های بی­تجربه، ساده و خوش باور، در جریان خرید و فروش همیشه بازنده هستند و ثروتمندان همیشه ثروت خودشان را مدیون همین افراد هستند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج