0

مرغ مینا(تعیین جنسیت،گونه ها)

مرغ میناگونه ها).jpg

طول عمر مرغ مینا حداکثر ۱۵ سال است. در اواخر عمر، پرها ریخته و رویش مجدد نخواهد داشت. در این دوران هم مانند دوران کوچکی به باد و سرما حساس هستند. مرغ های مینای پیر را به ویژه در ماه های سرد بایستی در دمای معتدلی نگه داشت تا دچار لرزش و اشکالات تنفسی نشوند. دراین مقاله به معرفی مرغ مینا و انواع آن ها را بررسی میکنیم.

تعیین جنسیت مرغ مینا

برای تعیین جنسیت باید دهان مرغ مینا را باز کرد؛ اگر داخل دهانش سیاه رنگ بود جنس نر است. جنس نر معمولاً ریش بزرگتری دارد که محسوس است.

انواع مرغ مینا

مرغ مینای گوشواره ای

مرغ مینای گوشواره ای بهترین نوع مرغ مینا است. طبیعت بسیار فعال و شادابی دارد؛ توانایی آن در تقلید صداهای مختلف فوق العاده است.

پرندگان نابالغ ساکت تر و آرامتر می باشند و فاقد ریش هستند. ریش چین خوردگی پوستی است که در زیر منقار پایین این پرنده دیده می شود. ریش فقط در پرندگان بالغ دیده می شود.

مرغ مینا

مرغ مینای سفید یا سار جزیره بالی

نام علمی مرغ مینای سفید Leucopsar rothschild است که از نام پرنده شناس انگلیسی Lord Rothschil که برای اولین بار آن را شناسایی و توصیف کرده، گرفته شده است. این پرنده از جانوران بومی جزیره بالی در اندونزی می باشد که در سال ۱۹۹۱ به عنوان سمبل قرن (جمعیت جانوری) جزیره بالی انتخاب شد.

جثه ای متوسط و طولی بیش از ۲۵ سانتیمتر دارد. تقریباً همه بدنش سفیده بوده و تاجی به سمت پایین روی سرش قرار دارد. رأس بال ها و دمش سیاه رنگ، اطراف چشمش پوست برهنه (بدون پر) و آبی رنگ، پاهایش متمایل به خاکستری و منقارش زرد است. هر دو جنس نر و ماده مشابه یکدیگر هستند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج