0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد بول ماستيف

سگ ها دارای نژادهای متفاوتی هستند که با توجه دامنه جغرافیای به مکان های خاصی تعلق دارنددراین  مقاله به سگ نژاد بول ماستيف  یا نژاد سگ انگلیسی می پردازیم و ویژگیهای آنها را بررسی میکنیم.

بول ماستيف Bull Mastiff (نژاد سگ انگلیسی)

منشاء این نژاد کشور انگلستان بوده و در واقع از تلفيق نژاد Mastiff با Bull Dog بوجود آمده است. از گذشته­ های دور در جنگ­ها و یا جهت نگهبانی از آن استفاده می شده است. در گذشته شکارچیان از این سگ برای ترساندن دزدان شکار بهره می جستند. امروزه از آن در اداره پلیس و به عنوان سگ نگهبان نیز استفاده می شود. مشخصات ظاهری: این سگ همانند فامیل نزدیکش یعنی نژاد ماستیف، حیوانی تنومند و قوی، ولی با جثه ای جمع جور تر و کوچکتر از آن است. قد سگ نر 63 تا 69 سانتی متر و سگ ماده 61 تا 66 سانتی متر است و وزن آن در نرها ۵۰ تا ۵۹ و در ماده ها در حدود ۵۰ کیلوگرم می باشد. موهای کوتاه و به رنگ نقره ای- خاکستری با لکه های قهوه ای، کاملاً قهوه ای، راه راه یا حنایی – قرمز می باشد. سرش بیشتر شبیه بولداگ بوده ولی کوفتگی بینی اش نسبت به آن کمتر است.

سگ نژاد بول ماستيف

خصوصیات رفتاری: این سگ حیوانی باوفا و خوش سیرت بوده و از هوش سرشاری نیز برخوردار است. شاید بتوان گفت که حس وفاداری بی حد و حصرش در پس چهره ترسناک و جثه تنومندش مخفی مانده است. سگی لجباز و یک دنده است و سرکشی ذاتی او باعث شده که آموزشش کمی مشکل شود و تنها توسط افراد مجرب امکان پذیر باشد. علاقه زیادی به ورزش و فعالیت بدنی دارد و نسبت به کودکان مهربان است. ولی در مقابل افراد غریبه ممکن است حالت تهاجمی و خشنی بروز دهد. اشتهای زیادی دارد و آبریزش دهانش، برای نگهدارندگان آن اغلب ایجاد مشکل می کند. متوسط طول عمر آن بین ۱۰ تا ۱۲ سال است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج