0

بررسی رفتارهای دفعی و الگوهای رفتار ضد شکارگری در آهوان

عموماً یکی از اعضاء گله گوش به زنگ خطرهای پیش بینی نشده است. این حیوانات روش های مختلفی برای ابلاغ خطر دارند مانند پا به زمین کوبیدن با پای جلو، عطسه کردن، ایستادن و دم تکان دادن و یورتمه رفتن (پریدن هم زمان روی چهار پا). برای ادامه بررسی رفتارهای دفعی و الگوهای رفتار ضد شکارگری در آهوان به ادامه مطلب توجه کنید.

الگوهای رفتار خصمانه

هفت نمونه کامل الگوهای رفتاری خصمانه در بیابان تار، در راجستان بین آهوان هندی مشاهده شده است (دو کیا ۲۰۰۲). مانند تکان دادن شاخ، جلو و عقب بردن شاخ، هل دادن شاخ، هل دادن به جلو و تاب دادن، هل دادن به کنار و تاب دادن ، اهرم کردن شاخ، حرکت موجی شاخ و پایین گرفتن سر. این نمونه رفتاری است که طی درگیری موقتی بین نرهای دارای قلمرو در زمان تولید مثل صورت می گیرد. اما گاهی این درگیری های طبیعی منجر به جنگ جدی می شود.

 

الگوهای رفتار ضد شکارگری

این الگوهای انتقال علامت، مطلقاً برای اعلام خطر طبیعی استفاده می شوند. چینکارا کاملاً هشیار است و حداکثر فعالیت به وسیله نیمه بالغين (6/18 درصد) که به همه افراد دیگر نسبت داده می شود. به وسیله ماده های بالغ (8/15 درصد) نرهای بالغ (2/7 درصد) و جوان ها (2/3 درصد) که کمترین وقت را برای این فعالیت صرف می کنند (دوکیا 2002).

مندلسون گزارش کرده است که آهوان ماده کنجکاوتر و هشیارتر از آهوان نر هستند و اتفاقات اطراف خود را به دقت زیر نظر دارند در حالی که نرها به این رفتارها چندان توجهی ندارند.

بررسی رفتارهای دفعی و الگوهای رفتار ضد شکارگری در آهوان

رفتارهای دفعی

با بررسی رفتارهای دفعی و الگوهای رفتار ضد شکارگری در آهوان طرز ادرار کردن و عمل دفع بین نرها و ماده ها متفاوت است. ماده ها هنگام دفع و ادرار پاهای عقب را کمی باز می کنند، مقداری خم شده و هر دو عمل را به یک شکل انجام می دهند. نرها با پاهای عقب کاملاً باز شده و در حالی که شکم خود را به زمین نزدیک کرده اند ادرار می کنند. برای عمل دفع، حيوان پاها را جلو می­آورد، کاملاً غوز می کند و مخرج را به زمین نزدیک کرده مدفوع می کند.

در محیط محصور مشاهده گردید هر دو گونه آهوی ایرانی و جبیر مدفوع خود را پراکنده نمی کنند بلکه محلی را برای ادرار و مدفوع در نظر می گیرند و اگر شرایط طبیعی باشد فقط در آن محل ادرار و مدفوع می­کنند. اگر عاملی باعث وحشت آهوان شود آنها ابتدا ایستاده ، ادرار و مدفوع می کنند و سپس فرار می­نمایند. این رفتار در مورد کلیه آهوان در محیط محصور مشاهده گردید. در مواردی که آهوان به دلایلی در اتاق های انفرادی نگه داری می شدند نیز این رفتار کاملاً مشهود بود. آهو محلی را برای ادرار و مدفوع در نظر می گرفت و خود در محل کاملاً تمیز استراحت می کرد. این محل های مشخص دفع در طبیعت نیز (در منطقه حفاظت شده موته) مشاهده شد. این عمل باعث می گردد که آهو همیشه تمیز و خوشبو باشد و برای نظافت محل نگه داری به نیروی کار کمی نیاز باشد.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج