0

آناتومی فنچ ها و اصول جفت گیری در آنها

آناتومی فنچ ها و اصول جفت گیری در آنها

فنچ نر و ماده دارای دستگاه تناسلی خارجی نیستند، در آنها سیستم گوارشی و تناسلی یکی شده است، نرها با تولید ماده ای جنسی به نام ” cloaca کلوكا ” آن را وارد ماده می کنند، این کار ممکن است چندین بار صورت بگیرد، بعضی از خانواده های فنچ ها نظیر فنچ های گلدین این کار را در کف قفس انجام می­دهند و برخی هم در بالای قفس! در ادامه به آناتومی فنچ ها و اصول جفت گیری در آنها پرداخته می گردد.

بهترین فصل برای خرید و پرورش فنچ

بهار و تابستان بهترین و لذت بخش ترین فصل برای خریداری فنچ و پرورش راحت آن است به علت گرمی هوا که حتماً لازم نیست قفس در اتاق باشد و دلیل دیگر نیز مرگ و میر کمتر جوجه ها در این دو فصل است.

تشخیص فنچ نر و ماده

این کار با کمی دقت نیاز دارد. همان طور که در پست قبلی در مورد تفاوت های فنچ های نروماده مشاهده کردید فنچ نر دارای نوک قرمز پررنگ می باشد و گونه های نارنجی دارد پرهای زینتی بسیار بیشتری نسبت به فنچ ماده دارد و قدرت آوازش نیز بسیار بیشتر است. اما فنچ ماده دارای نوک نارنجی رنگ و اکثرا رنگ پرهای یکدست هست یا یکدست سفید یا یکدست خاکستری و آوازش هم بسیار ساده تر است نسبت به فنچ نر.توجه فرمایید که معیارهای بالا فقط در دوره بالغ بودن پرنده قابل تشخیص است.

اصول جفت گیری فنچ

تولید مثل

با توجه به اصول جفت گیری فنچ ها ، یک جفت فنچ هنگامی که می خواهند لانه سازی کنند رفتاری را از خود نشان می دهند به این صورت که به سرعت مشغول جمع اوری چیزهایی برای لانه سازی می شوند. بهتر است در این دوران کاغذ تکه تکه شده و شاخه های کوچک چوب جارو یا برگ در اختیار آنها قرار داده شود. اگر آنها چیزی برای جمع آوری پیدا نکنند از پر و پوست دانه ها استفاده خواهند کرد.

 وقتی این رفتار از یک جفت فنچ دیده می­شود که آنها باید یک لانه به بزرگی فراهم کنند این لانه همیشه باید در بالاترین قسمت در گوشه قفس و در مقابل ظرف غذا و در فاصله نزدیک و معمولی از چوبی که برای نشستن فنچ­ها در نظر گرفته شده باشد قرار بگیرد. اگر این میله دور از لانه باشد فنچ نر روی آن نخواهد نشست و در طول دوران تخم گذاری هم فنچ ماده ترجیح می دهد بالای لانه بنشیند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج