0

معرفی موردی سگ های تریر: سگ نژاد دندی دینمنت تریر

سگ نژاد دندی دینمنت تریر

در مقالات قبل با انواعی از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد دندی دینمنت تریر آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

دندی دینمنت تریر

Dandie dinmont

این حیوان یکی دیگر از اعضای خانواده تریرها محسوب می شود که در منطقه شیووت هیلز جهت شکار سمور، روباه و گورکن پرورش داده شده است. نام آن از شخصیتی در داستان رمان سروالتر اسکات برگرفته شده است. این تریر با اینکه جثه کوچکی دارد، اما بسیار شجاع و دلیر است.

مشخصات ظاهری: چشمانی درشت، گرد و با احساس داشته، سر نیز بزرگ بوده و تماما پوشیده از موهای قرمز – قهوه ای تا خاکستری است. یک کاکل پرپشت مو نیز بر روی سرش دیده می شود. پشت حیوان کشیده و پاهایش کوتاه است. پاهای جلویی تا حدی به طرف داخل خمیدگی دارد. متوسط قد حيوان نر ۲۸ سانتی متر و حیوان ماده ۲۰ سانتیمتر بوده و وزنی معادل ۸ تا ۱۰ کیلوگرم دارا می باشد. بدن پوشیده از موهایی دولایه است که در بالا یک لایه زبر به رنگ خردلی تا فلفلی و در پایین یک لایه از موهای نرم­تر قرار دارد.

خصوصیات اخلاقی: سگی باهوش، مهربان و مصمم است و دارای شخصیتی مستقل و آرام می باشد. حس شامه قویی داشته و صدای بارس او نیز بلند است که این صدا با توجه به جثه کوچکش کمی تعجب آور است. از این رو بسیار مناسب نگهبانی می­باشد.

 

سگ نژاد دندی دینمنت تریر

دشمن سرسخت موش­ها و سنجاب ها بوده، به هنگام تحریک اغلب آرامش خود را به خوبی حفظ می کند و می تواند به عنوان یک سگ خانگی مناسب جهت نگهداری در منزل انتخاب شود. نیاز چندانی به ورزش ندارد، اما از لحاظ جیره غذایی باید مراقب او بود تا چاق نشود. متوسط طول عمر این حیوان ۱۳ تا 14 سال می­باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج