0

عارضه مسمومیت قرقاول و شکستگی پر و بال

عارضه مسمومیت قرقاول و شکستگی پر و بال

ایرانیان و دانشمندان ایران قرقاول ها پرندگان حساسی هستند و خوردن برخی از گیاهان می تواند در این پرندگان باعث مسمومیت شود، از جمله گیاهان سمی برای قرقاول گیاه سرخدار است که خوردن برگ های آن در فصل پاییز می تواند منجر به مسمومیت قرقاول ها گردد. در این مقاله نکاتی در مورد مسمومیت قرقاول و همچنین شکستگی پر و بال قرقاول بیان می گردد.

مسمومیت 

 فلز سرب نیز می تواند باعث مسمومیت قرقاول شود. این فلز به صورت گلوله های سربی در بسیاری از شکارگاه ها دیده می شود و با توجه به پراکندگی قرقاول ها در این شکارگاه ها ، چنانچه پرنده اقدام به خوردن مقادیری از گلوله های سربی بنماید به مسمومیت با سرب دچار خواهد شد. حشره کش ها چنانچه به صورت تصادفی ویا عمدی در دسترس پرنده قرار گیرند می توانند باعث بروز مسمومیت در آن شوند.

مسمومیت با سموم گیاهی در هنگام استفاده از میوه های نشسته اتفاق می افتد. باغ داران معمولاً از سموم مختلف گیاهی برای از بین بردن آفات و حشرات موذی در باغ های میوه استفاده می کنند و اگر محصول این باغ ها به صورت خام و نشسته مورد استفاده قرقاول قرار گیرد می توانند منجر به بروز عوارض مسمومیت در پرنده شوند و در موارد حاد منجر به تلف شدن پرنده گردد. از این رو بهتر است که میوه ها را قبل از مصرف به خوبی شسته و سپس در اختیار پرنده قرار داد .

عارضه مسمومیت قرقاول و شکستگی پر و بال - مسمومیت قرقاول

شکستگی پا و بال 

قرقاول پرنده ای کم تحرک و آرام است و معمولاً در قفس های بزرگی نگهداری می شود از این رو کمتر در معرض آسیب های جدی قرار می گیرد، اما با این وجود ممکن است پای پرنده در داخل قفس و یا خارج آن به جایی گیر کند و دچار شکستگی شود و یا این که به شدت پیچ بخورد. برای تشخیص و درمان شکستگی پر و بال قرقاول باید به دکتر دامپزشک مراجعه کرد، شکستگی اغلب در قسمت های بالایی پا رخ می دهد، از این رو عملاً استفاده از چوپ و یا هر وسیله دیگری برای ثابت نگه داشتن وضعیت استخوان پا دشوار می گردد. قسمت شکسته شده باید سریعاً ترمیم شود و گرنه این امر می تواند به پرنده شوک وارد نماید و حال پرنده به وخامت بگذارد.

شکستگی پر و بال قرقاول نیز ممکن است در اثر ضربه شدید، افتادن از ارتفاع و یا گیر کردن میان در قفس اتفاق بیفتد. غالباً شکستگی در یک بال رخ می دهد. در این صورت، جهت ثابت نگه داشتن بال شکسته باید آن را به وضعیت طبیعی خود در موازات بدن نگه داشت و سپس آن را بعد از کنار زدن بال سالم به بدن محکم باند پیچی نمود تا بی حرکت بماند و استخوان شکسته به تدریج ترمیم یابد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 4 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج