0

معرفی داروی سوكرالفيت و سولفاکلرپیریدازین در طیور

داروی سوكرالفيت و سولفاکلرپیریدازین در طیور

دراین مطلب در مورد داروهای ضد باکتریایی می خواهیم اطلاعاتی را ذکر کنیم. از جمله این داروها می توان به  داروی سوكرالفيت و سولفاکلرپیریدازین را می توان نام برد درادامه موارد مصرف و تداخل های دارویی معرفی داروی سوكرالفيت و سولفاکلرپیریدازین در طیور رابررسی میکنیم.

سوكرالفيت                                                                                               SUCRALFATE

نام تجاری

کارافیت، سولکریت و آلومینیوم سوکرز سولفات

گروه دارویی

داروی ضدزخم

موارد مصرف

سوكرالفيت، یک کمپلکس سوکرز سولفات بوده که بهبودی زخم های مربوط به دهان، مری، معده و دوازدهه را از طریق مکانیسم های اثر مختلف تسریع می نماید. سوكرالفيت ممكن است برای پیشگیری از بروز زخم ناشی از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs )(مانند آسپیرین) مفید باشد. سوكرالفيت برای مصرف در طوطی سانان برای موارد فوق الذکر توصیه شده است. قرص را می توان خرد کرده و برای تجویز با آب مخلوط نمود.

تداخل های دارویی

سوكرالفیت ممکن است جذب سایر داروهایی که خوراکی (مانند فلوئوروکینولون­ها و تتراسایکلین ها) تجویز می­شوند. از طريق شلاته شدن با آلومینیوم کاهش دهد. اگر با سایر (داروها داروهای ضد میکربی) مخلوط شود، غیر فعال شدن آنها ممکن است رخ دهد. فراهمی زیستی سایمتیدین، تتراسایکلین، فتی توئین، فلوئوروکینولون­ها (مانند انروفلوگزاسین) و دیگوکسین ممکن است اگر با سوكرالفيت تجویز شود، کاهش یابد. برای پرهیز از بروز این مشکل، سوكرالفيت را حداقل ۲ ساعت از این داروها، جدا تجویز شود. نظر به اینکه سوكرالفیت برای مؤثر بودنش نیاز به یک محیط اسیدی دارد، لازم است مقادیر سوكرالفيت قبل از (حداقل نیم ساعت) سایمتیدین (یا سایر آنتاگونیست های H2) یا آنتی اسیدها تجویز شود. از آنجا که سوکرالفیت ممکن است به ویتامین های محلول در چربی (A,D,E,K) متصل شود، لذا مقادیر دارو از فرآورده های تغذیه ای خوراکی، جداگانه تجویز شود.

سولفاکلرپیریدازین                                                               SULFACHLORPYRIDAZINE

سولفادایمتوکسین                                                                       SULFADIMETHOXINE

سولفامتازین (سولفادیمیدین)                           SULFAMETHAZINE(SULFADIMIDINE)

سولفاکینوگزالین                                                                           SULFAQUINOXALINE

نام تجاری

سولفاکلر پیریدازین: وِتی سولید، پرینزون اینجکشن، پایرادان اینجکشن و وِتی سولید پادر

سولفادایمتوکسين: آلبون، باکترووِت، دای – متوکس، آلبون تبلتز و سولفاسول

سولفامتازين (سولفادیمیدین): سولمِت، پورینا سولفا و سولفا- ۲۵

سولفاکینوگزالين: سولفا- نوکس، سولفاكيو ۲۰٪ كانسانتریشن و 29/31 %  سول – کیو – نوکس

گروه دارویی

داروهای ضدباکتریایی (سولفونامیدی)

موارد مصرف

سولفونامیدها، داروهای ضدباکتریایی و ضدپروتوزوئری می باشند که برای درمان بیماری های باکتریایی و کوکسیدیوزیس روده ای و صفرا وی بکار می روند. اساساً سولفامتازین برای کنترل کوکسیدیاهای روده ای در آب آشامیدنی مصرف می شود. سولفادایمتوکسین نیز بدین منظور بکار رفته است و همچنین به صورت استنشاقی برای درمان پنومونی و عفونت کیسه های هوایی مصرف می گردد. سولفاکلرپیریدازین برای درمان عفونت های روده ای از جمله عفونت های ناشی از اشریشیاکلای در آب آشامیدنی استفاده می شود. تمام داروهای این قسمت به استثنای سولفامتازين (سولفادیمیدین) برای کنترل کوکسیدیوزیس در کبوتران نیز توصیه شده اند. سولفامتازین (سولفادیمیدین) برای درمان عفونت های کاریوسپورا نئوفالکونیس در شاهین های جوان در یک وسیله جوجه­کشی بکار رفته است. همچنین سولفامتازين (سولفادیمیدین) به عنوان درمانی برای آنتریت کلستریدیایی در طوطی­سانان پیشنهاد شده است.

تداخل های دارویی

سولفوناميدها ممکن است داروهایی که به پروتئین به میزان زیاد بسته می شوند مانند متوترکسات، وارفارین، فنیل بوتازون، مدارهای تیازیدی، سالیسیلات ها، پروبنسید و فنی توئین را جابجا نمایند. آنتی اسیدها ممکن است فراهمی زیستی خوراکی سولفونامیدها را در صورت تجویز توأم آنها کاهش دهند. سولفونامیدها متابولیسم سیکلوسپورین را افزایش داده که منجر به کاهشی در غلظت های پلاسمایی آن می شود. متنامین در بدن متابولیزه شده و به فرم آلدئید تبدیل می گردد که ممکن است با سولفونامیدها تشکیل کمپلکسی داده و رسوب نمایند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج