0

معرفی بیماری های روده ای سگ:التهاب و انسداد روده

التهاب روده سگ

اگر به هر علتی احساس کردید حيوان شما بیمار شده و یا در وضعیت طبیعی قرار ندارد، بهتر است او را جهت معاینه نزد دکتر دامپزشک ببرید. برای دستیابی به تشخیص درست، قبل از هر چیز مشاهدات صاحب حیوان از وضعیت جسمی و روند بیماری سگ خود مورد توجه قرار می گیرد. دادن شرح حال کامل و جامع و بیان تغییر حالت حیوان توسط صاحب او می تواند کمک شایانی در تشخیص باشد در این پست به معرفی التهاب روده سگ و انسداد روده سگ می پردازیم.

بیماری التهابی روده

این عارضه یکی از مهم ترین اختلالات دستگاه گوارش بویژه در سگ­های پیر محسوب می شود. علت آن بیشتر باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و یا برخی مواد، برخی از انواع سرطان ها و گاهی عوامل ناشناخته می­باشد. در چنین شرایطی حیوان بی اشتها بوده و کم کم دچار کاهش وزن که مهم ترین علامت بیماری است می شود. استفراغ مزمن و اسهال نیز از چهره های دیگر این بیماری در حیوان بوده و جهت درمان تحت نظر دامپزشک باید از رژیم غذایی مناسب، داروهای ضد میکروبی، کورتون و یا داروهای ضد قارچ استفاده نمود. در صورت عدم درمان به موقع، مرگ در انتظار حیوان خواهد بود.

انسداد روده سگ

انسداد روده به علل مختلفی همچون بلع مواد غیر قابل هضم همچون نخ، مواد پلاستیکی، پیچ خوردگی روده­ها، برخی بیماری های عفونی و یا بدلیل وجود تومورهای روده ای می تواند ایجاد شود. این انسداد می­تواند در روده باریک و یا روده بزرگ رخ دهد. در صورتی که انسداد در روده باریک باشد، اغلب حیوان دچار استفراغ شده، از شب تا صبح مدفوع خود را نگه می دارد و در صورت دفع نیز مدفوع تیره و بسیار بد بو خواهد بود و حجم زیادی نیز خواهد داشت. اما در صورت وجود انسداد در روده بزرگ تعداد دفعات دفع زیاد شده، اما حجم مدفوع کم است و حیوان ممکن است هنگام دفع زور بزند. گاه ممکن است خون تازه نیز در مدفوع دیده شود.

التهاب روده سگ

التهاب روده انگلی

التهاب روده انگلی کرم های گرد، اصلی ترین عامل التهاب روده در توله سگ­ها محسوب می گردند. ابتلای شدید به آنها با اتساع شکم و اسهال موکوسی و نیز کاهش وزن همراه است. گاهی کرم های قلابدار نیز عامل انتریت یا التهاب رودهای توله ها می باشند. این کرم ها خونخوار نیستند و تنها از مواد هضم شده و آماده جذب موجود در روده ها تغذیه می کنند. دل درد و سیاه شدن مدفوع در توله های مبتلا ممکن است دیده شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج