0

آشنایی با نژاد گربه ­های موبلند: گربه سیاه ایرانی

گربه سیاه ایرانی

گربه سیاه ایرانی دارای موهای براق، بلند و ابریشمی با چشمان نارنجی تیره و درخشان بوده و برعکس گربه­ های آبی و کرم، رنگ­های موهای گربه سیاه روی هم خوابیده و در بعضی از نقاط بدن مخصوصاً در ناحیه پشت نزدیک به انتهای دم و زیر شکم با رنگ پریده متمایل به قهوه­ای دیده می­شود، وجود رطوبت،نور خورشید، لیسیدن، تیمار و شانه کردن و بُرس زدن به موها این حالت را تشدید می­نماید. در ادامه این پست به معرفی این نژاد می پردازیم

انواع نژاد گربه ­های موبلند

گربه سیاه ایرانی (Persian’s Black cat )

بچه گربه­ ها در بعضی مواقع دارای موهای متمایل به قهوه­ای و یا خاکستری می­باشند، ولی این رنگ دایمی نبوده، پس از مدتی حیوان خود رنگ سیاه اصلی خود را به دست خواهد آورد، همچنین رنگ چشم در بچگی به رنگ مسی بوده و برای بهتر کردن فرم و شکل این نژاد بهتر است نوع سیاه با سیاه یا سیاه با آبی را آمیزش داد، ولی احتمال کم رنگ شدن موهای گربه سیاه در قاعدۀ دم وجود دارد، معمولاً حداکثر زیبایی را در سنین 18-12 ماهگی یعنی زمانی که پوشش دومی را کسب می­کنند، به دست می­آورند.

برای نمایش زیبایی در گربه­ ها، پوشش مویی باید یک دست و کاملاً مشکی باشد لازم است برای جلا دادن و براق شدن پوشش مویی آن هفته ­ها با دستمال ابریشمی یا چرم بسیار نازک اصطکاک و ماساژ داده شود، این عمل موهای سفید و زمخت را که در لابه­لای موها پنهان شده از بین خواهد برد.

در انگلستان نیز یکی از قدیمی­ترین نژادها، گربۀ موبلند مشکی ایرانی است، که در گذشته تعداد آن­ها بیشتر از امروز بوده و قبل از جنگ اول و دوم جهانی این نژاد به­طور وصف­ناپذیری مورد توجه بسیاری در فستیوال­های جهانی بوده و نظرها را به خود جلب می­کرده است. ولی امروز به دلایلی بعد از جنگ دوم جهانی، علاقه مردم نسبت به این گربه کم شده است و کمتر آن را در فستیوال­ها می­توان مشاهده کرد.

به دلیل مشکی بودن پوشش مویی آن، به نظر مردم جزء گربه ­های جادویی یا شیطانی نام­گذاری شده که امروزه طرفدار کمتری دارد.

جای بسی تأسف است، این گربه با موهای بلند و زیبا به علت خرافات مورد کم­ لطفی مردم قرار گرفته، اگرچه گربه های مشکی دارای خلق­وخوی خوب و بسیار اهلی می­باشند. ولی دیدن حیوان با پوشش مویی سیاه­ گاهی هیبت و ترس را در شخصی مشاهده کنند بیدار می­کند، مخصوصاً با چشمان نارنجی آتش ­افروز، گاهی موجب ترس و بیم شده، در ضمن این باور وجود دارد که در قرون وسطی انسان تصورش بر این بوده، که این حیوان دارای قدرت مافوق طبیعی بوده و آلمان­ها معتقدند ظاهر شدن گربه سیاه در اتاق یک شخص بیمار، نشانگر مرگ آن مریض تلقی می­شود، اما در کرانول انگلستان داشتن یک گربه سیاه در خانه، برای جلوگیری و پیشگیری یا بهبودی در بیماری صرع موثر می­باشد.

گربه سیاه ایرانی

استاندارد

  • رنگ: از سر تا دم مشکی یک دست بدون وجود کوچک­ترین رنگ دیگر
  • پوشش: موهای بلند و نرم و موهای پشت­گردن و سر به صورت سیخ و ایستاده
  • بدن: جمع و جور و گرد با پاهای کوتاه
  • سر: گرد وپهن و گوش­ها کوتاه و با فاصله زیاد از هم که به خوبی از مو پوشیده شده.
  • بینی: کوتاه و گونه­های پر و پوزه پهن می­باشد.
  • چشم: بزرگ، گرد، پهن، دارای رنگ نارنجی یا مسی.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج