0

معرفی و بررسی بیماری کچلی در سگها

بیماری کچلی در سگها

بیماری های مشترک بین انسان و سگ، از مهم ترین و حساس ترین بیماری ها در دنیای پزشکی و دامپزشکی محسوب می گردد.در اینجا قصد داریم توضیحاتی هرچند کوتاه درباره بیماری کچلی در سگها به شما ارائه دهیم.

بیماری های مشترک بین انسان و سگ

 امروزه با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در جهان و به همراه آن سخت تر شدن شرایط زندگی در محیط های شهری، شاهد روی آوردن انسان به سمت بخش دیگری از طبیعت که همان دنیای شگفت انگیز حیوانات می باشد، هستیم. این امر علاوه بر جنبه های مثبت و مفیدی که در عرصه های مختلف انسانی و عاطفی دار است، می تواند در صورت عدم وجود آگاهی و شناخت کافی انسان از عوامل بیماری زا و نیز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، سلامتی او و دیگر افراد جامعه را با خطرات جدی روبرو نماید.

در این بخش تلاش شده تا به مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و سگ اشاره شود تا از این طریق افرادی که علاقمند به نگهداری این موجود زیبا و باوفا در منزل و یا باغ محل سکونت خود هستند، با آگاهی کافی از شرایط بروز این بیماری ها، علائم آن و نیز روش های مقابله و پیشگیری از بروز آنها، اقدام به این امر نموده و بدین طریق در حفظ سلامت فردی و اجتماعی افراد جامعه مؤثر واقع شوند.

کچلی Ring worm

بیماری کچلی در سگها یک عفونت قارچی پوست بوده که به علت رشد درماتوفیت ها که از دسته قارچ های فرصت علاقمند به ماده شاخی و بافت های مرده پوست هستند، بر روی پوست یا مو ها ایجاد می شود.

بیماری کچلی در سگها

در این حالت نقاطی روی پوست بصورت دوایر متحد المركز بدون مو و پوسته پوسته در می آید و مو ها حالت زبر، سیخ سیخ، شکننده و خاکستری به خود می گیرند. گاهی التهاب بافت اطراف ناخن و بد شکل شدن ناخن ها نیز رخ می دهد. در صورت پیشرفت بیماری، ضایعات همه بدن را فرا گرفته و ظاهر زشت و زننده ای به حیوان می دهد. چون توله سگها از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردارند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. برای درمان باید هر چه سریع تر تحت نظر دامپزشک از داروهای ضد قارچی استفاده نمود. زیرا این بیماری به سرعت قابل انتقال بوده و به انسان نیز سرایت می کند.

 

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج