0

نشانه های بیماری در سگها و عوامل پیشگیری از آن

نشانه های بیماری در سگ

لطفاً توجه داشته باشید که این لیست تنها شامل بخشی از مهمترین علائم کلینیکی در سگ می­باشد و صرفاً جهت اطلاع شما از علت های احتمالی این علائم کلینیکی تهیه شده است. در صورتیکه هر یک از علائم کلینیکی زیر را در سگ خود مشاهده کردید، باید در اولین فرصت او را جهت بررسی بیشتر به نزد دامپزشک ببرید. در اغلب موارد این علائم نشانه شروع یک مشکل جدی می باشند در ادامه به بررسی کاهش اشتها سگ،عطسه سگ سرفه کردن سگ میپردازیم.. با بررسی بیشتر این علائم توسط دامپزشک، شانس ابتلا سگ شما به مشکلات جدی و خطرناک در آینده به میزان فراوانی کاهش می یابد. در ادامه نشانه های بیماری در سگها و عوامل پیشگیری از آنها را بررسی می کنیم.

این نشانه ها را در سگ را برای پیشگیری از بیماری سگ جدی بگیرید!

از جمله نشانه های بیماری در سگ شامل :

سرفه:

سرفه می تواند از نشانه های بیماری قلبی، ذات الریه، مشکلات نای، برونشیت، بیماری کرم قلب (در نواحی که این انگل شیوع دارد)، Kennel cough و غیره باشد.

کاهش اشتها:

کاهش اشتها می تواند از علائم مشکلات دستگاه گوارش، ارگانهای داخلی بدن (کلیه، کبد، قلب و …)، خوردن سم، گرما زدگی، مشکلات تنفسی، تغییرات آب و هوایی محل زندگی، احساس درد و غیره باشد.عارضه کاهش اشتها سگ میتواند بسیار خطرناک باشد.

اسهال:

اسهال می تواند از علائم تغییرات ناگهانی جیره غذایی، انگل های گوارشی، التهاب پانکراس، بیماریهای دستگاه گوارش، بی احتیاطی در رژیم غذایی، بیماریهای التهابی روده­ها، سرطان و غیره باشد.

به سختی از جا برخاستن:

به سختی از جا بلند شدن می تواند از علائم بیماریهای قلبی، مشکلات ارتوپدیک (مشکلات استخوانی، التهابات مفاصل)، بیماریهای عصبی مانند در رفتگی دیسک بین مهره های ستون فقرات، کم خونی و غیره باشد.

افزایش اشتها:

افزایش اشتها می تواند از علائم بیماریهای غدد درون ریز از قبیل بیماری دیابت، کوشینگ یا ابتلا به انگل­ها باشد.

نشانه های بیماری در سگ

افزایش تعداد دفعات ادرار کردن:

افزایش تعداد دفعات ادرار کردن می تواند از علائم بیماریهای غدد درون ریز از قبیل بیماری دیابت، کوشینگ، عفونت مجاری ادراری، بیماریهای اندام های داخلی و غیره باشد.

خستگی و ضعف مفرط:

خستگی و ضعف مفرط می تواند از علائم بیماریهای دستگاه گوارش، بیماریهای ارگان های داخلی (کلیه، کبد، قلب و …)، خوردن سم، گرما زدگی، مشکلات تنفسی، تغییرات آب و هوایی محل زندگی و غیره باشد. در ضمن توجه داشته باشید برخی از تغییرات رفتاری حیوان خانگی از قبیل عدم تمایل برای راه رفتن در بیرون منزل و یا عدم تمایل برای ادامه راه رفتن، عدم توجه و علاقه به شما، عدم تمایل به بازی کردن نیز در این دسته قرار می گیرند.

قی کردن:

معمولاً قی کردن بدون انقباضات شکمی صورت می گیرد و فقط سگ دهان را باز کرده و مایعات و غذا را به خارج می ریزد. قی کردن می تواند از علائم بیماری های مری، التهابات مری، گیر کردن جسم خارجی در مری و بیماریهای دستگاه گوارش باشد.

عطسه کردن:

عطسه کردن می تواند از علائم عفونت قسمت های بالایی دستگاه تنفس، وجود جسم خارجی در این قسمت­ها و تومور باشد.

زور زدن برای ادرار کردن:

زور زدن برای ادرار کردن می تواند از علائم عفونت مجاری ادراری، سنگهای مثانه و تومور باشد. در صورتیکه که سگ قادر به خارج کردن ادرار از مجرای ادراری نیست، او را سریعاً به نزدیکترین بیمارستان یا کلینیک دامپزشکی برده تا توسط دامپزشک معاینه شده و مشخص شود که آیا دچار انسداد مجاری ادراری شده است یا خیر.

استفراغ:

استفراغ می تواند از علائم تغییرات ناگهانی جیره غذایی، انگل های گوارشی، التهاب پانکراس، بیماریهای اجزای دستگاه گوارش، بی احتیاطی در رژیم غذایی، بیماریهای التهابی روده ها، سرطان و غیره باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج