0

معرفی موردی سگ های تریر: سگ نژاد اسکای تریر

سگ نژاد اسکای تریر

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد اسکای تریر آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

اسکای تریر Skye terrier

از نژادهای بسیار قدیمی سگ­ها به حساب آمده و اصلیت آن به نواحی شمال غربی ایسلند می رسد. اینطور گفته می شود که ملکه ویکتوریا علاقه زیادی به این نژاد داشته و همیشه یکی از این نوع سگ­ها را در کنار خود نگه می داشته است. این حیوان از قرن 16 میلادی توانست در میان مردم انگلیس راه یابد و در خانه ها نگهداری شود. این حیوان سال ها به عنوان یکی از مهم ترین نژادها در نمایشگاه های سگ در آمریکا مطرح بوده و خانه ها علاقه زیادی به نگهداری آن دارند.

مشخصات ظاهری: این حیوان سگی چالاک و زیبا با سری طویل و کشیده می باشد. بینی همیشه سیاه رنگ بوده، گوش­ها پر مانند و افراشته است و گاه به شکل افتاده و آویزان در می آید. پاها نیز قوی و توپر است. متوسط قد بدن در نرها ۲5 تا 26 سانتی متر و در ماده ها ۲۵ سانتی متر بوده و وزنی معادل ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم دارند. از لحاظ ظاهری از بدن در برابر ارتفاع آن بوده و توسط موهایی انبوه که از هر دو سمت به پایین امتداد دارد پوشیده شده است. البته زیبایی و شکوه موهای این حیوان در سال سوم زندگی به بالاترین حد خود می رسد. موها بلند و پشمی و یا سیم مانند بوده، تمام صورت را نیز پوشانده است و رنگ آن خاکستری تا آبی تیره و یا خاکستری روشن می باشد.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی باوقار و چالاک است و علاقه زیادی به کودکان دارد. همچنین می تواند به عنوان یک سگ دست آموز خوب و مناسب در آپارتمان نگهداری شود.

در عین حال حیوانی بسیار جنگجو بوده و در برابر افراد غریبه محتاط عمل می کند. به دليل بلندی موهای بدن نیازمند تیمار روزانه و منظم است.

سگ نژاد اسکای تریر


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 1]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج