0

تغذیه علوفه خشک و بررسی کاه در تغذیه اسب

کاه در تغذیه اسب

یک کیلوگرم علوفه خشک به طور میانگین 88 درصد ماده خشک، 6 مگاژول انرژی قابل هضم و 5 درصد پروتئین خام دارد. یک کیلوگرم هیلاژ نیز دارای 55 درصد ماده خشک، 5/5 مگاژول انرژی قابل هضم و 6 درصد پروتئین خام می­باشد. بنابراین اگر هیلاژ بدون توجه به آن که دارای رطوبت بیشتر، وزن سنگین­تر و در نتیجه ماده خشک کمتری است بر اساس وزن، جایگزین علوفه خشک گردد اسب­ها نسبت به جیره قبلی میزان انرژی و پروتئین یکسانی دریافت نخواهند کرد. بنابراین همانطور که قبلاً بیان گردید جایگزینی باید بر اساس کیفیت علوفه و هیلاژ صورت گیرد. در این پست به بررسی تغذیه علوفه خشک و بررسی کاه در تغذیه اسب می پردازیم.

تغذیه علوفه خشک و جایگزین­های علوفه

تغذیه علوفه خشک اسب: کاه

کاه با کیفیت جو و گندم بهاره در مقادیر کم می­تواند منابع خوبی از فیبر برای اسب­های دارای دندان سالم باشد، اما این ماده خوراکی از نظر انواع مواد مغذی فقیر است. اسپور قارچ­ها معمولاً بر روی برگ گیاهان مجتمع می­گردند و در نتیجه کاه که فاقد برگ زیادی است از این نظر نسبت به علوفه سالم­تر است.

بنابراین می­توان از کاه به عنوان ماده خوراکی همراه سیلاژ یا هیلاژ در جیره استفاده نمود. همچنین در تغذیه اسب  های چاق به عنوان ماده حجیم کننده جیره همراه با علوفه استفاده می­شود. در صورت وجود کاه در جیره اسب، باید سعی گردد مقدار مواد معدنی و ویتامین خوراک در حدّ مناسبی باشد تا نیازهای حیوان را تأمین نماید.

کاه در تغذیه اسب


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج