0

معرفی موردی سگ های تازی: سگ نژاد تازی تیز رو

سگ نژاد تازی تیز رو

سگ نژاد تازی تیز رو  شیک و با چهره شیرین، بسیار سریع است. او روحی دوست داشتنی، باوقار و مهربان دارد. در  بین 18 تا 22 اینچ طول آن هاست  Whippet شبیه تازی است، اما کوچکتر. Whippet خطوط کلاسیک “معکوس S” از sighthound را به نمایش می گذارد. یک سر لاغراست که توسط یک گردن بلند و کمانی حمایت می شود. و پاهای باریک اما محکم در تصویری از یک ورزشکار چابک و ناوگان پا ترکیب می شوند. ویپت‌ها ، دوست دارند ساعت‌های طولانی دراز بکشند و استراحت کنند و از نقش یک همراه دوست‌داشتنی و دوست‌داشتنی لذت ببرند. ویپت ها مانند یک حیاط حصاردار برای دویدن هستند، اما در آپارتمان های دنج نیز به خوبی عمل می کنند، به شرطی که به درستی ورزش داده شوند. مزیت دیگر برای شهرنشینان: ویپت ها به ندرت پارس می کنند. با وجود ظاهر زیبای این نژاد، ویپت یک سگ قوی و کم نگهداری است. در ادامه در مورد این نژاد از سگ ها اطلاعات کامل تری ارائه می کنیم.

تازی تیز رو Whippet

این حیوان اصلیتی انگلیسی داشته و در قرن ۱۹ میلادی از آمیزش بین سگ­های شکاری و گری­هوند بوجود آمده است. حیوانی تیز بین و شکاری است که هم به خانه نشینی و هم به حضور در مزرعه علاقمند می باشد.

مشخصات ظاهری: سگی لاغر اندام با سری پهن و مخروطی شکل است و چشمانی درشت، براق و برجسته دارد. دم، حتی به هنگام استراحت بین پاها قرار می گیرد.متوسط ارتفاع بدن حیوان نر 47 تا ۵۱ سانتی متر و حیوان ماده 44 تا 47 سانتی متر بوده و میانگین وزن آن ۱۲ تا 14 کیلوگرم می باشد. بدن پوشیده از موهایی زیبا و کوتاه به رنگ­های متنوعی همچون سفید، خاکستری، کرم – قهوه ای و بلوطی، به شکل راه راه یا وصله­ای می باشد.

خصوصیات اخلاقی: حیوانی خونگرم، آرام و مهربان بوده، میل زیادی به دویدن، آن هم با سرعت بالا دارد. به گونه ای که سرعتش به ۸۰ کیلومتر در ساعت هم می رسد. عاشق جست و خیز در فضاهای باز است، از این رو باید فرصت کافی برای ورزش او فراهم کرد. اطاعت پذیری خوبی داشته، اما اگر اطرافش پر سر و صدا باشد، بسیار عصبانی و خشمگین می شود. این حیوان تحت هیچ شرایطی صاحبش را رها نمی کند. امروزه در مسابقات دو سرعت و استقامت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. متوسط طول عمر این سگ ۱۳ تا 14 سال می باشد.

Whippet

 


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج