0

نحوه دستیابی به یک کاسکوی سخن­گو

دستیابی به یک کاسکوی سخن­گو

در مقالات علمی و کتاب های انگلیسی مربوط به کاسکو، این سؤال به گونه ای پاسخ داده شده است که آن پاسخ ها به درد علاقه مندان خرید کاسکو در ایران نمی خورد. چراکه خرید کاسکو در کشورهای غربی فقط از پرورش دهندگان کاسکو امکان پذیر است و چون واردات کاسکوهای وحشی به آن کشورها ممنوع است، حتی یک کاسکوی وحشی در هیچ فروشگاهی یافت نمی شود. در ادامه به نحوه دستیابی به یک کاسکوی سخن­گو پرداخته میشود.

دستیابی به یک کاسکوی سخن­گو

وقتی شما می خواهید از پرورش دهندگان حرفه ای، کاسکو خریداری کنید، چنانچه قصد شما این باشد که یک پرنده بازیچه برای دستیابی به یک کاسکوی سخن­گو  باید یک کاسکو در سنین ۳ تا ۵ ماهگی خریداری کنید. در سه ماهگی تغذیه دستی جوجه کاسکوها به پایان می رسد و جوجه ها قادر می شوند خودشان غذا بخورند.

برخی از پرورش دهندگان کاسکو به خریداران توصیه می­کنند جوجه کاسکو را در سنین کمتر خریداری کنند و با تغذیه دستی جوجه کاسکو را خودشان بزرگ کنند. این گونه فروشندگان قطعاً نظر خیرخواهانه ای برای خریداران ندارند، چون تغذیه دستی جوجه کاسکوها کاری نیست که مردم عادی بتوانند به راحتی از پس آن برایند و بیشتر مرگ و میرهای جوجه کاسکوها حتی نزد پرورش دهندگان حرفه ای از سن ۶ تا ۱۲ هفتگی اتفاق می افتد؛ یعنی وقتی که جوجه ها را از والدین جدا می کنند (۶ هفتگی) تا وقتی که جوجه ها نیاز به تغذیه دستی ندارند (۳ ماهگی). لذا اغلب پرورش دهندگان کاسکو بسیار دوست که جوجه کاسکوهای خود را پس از جدا کردن از والدین هرچه زودتر بفروشند تا هم مجبور نباشند دردسر تغذیه دستی جوجه ها را تحمل کنند؛ هم هزینه تغذیه دستی جوجه ها را متحمل نشوند و هم ریسک مرگ و میر جوجه ها را به مشتریان منتقل کنند.

البته باید دانست که یک فروشنده معتبر که برای آبروی تجاری خودش ارزش قایل است، هرگز کسی را تشویق به خرید جوجه هایی که هنوز باید به طور دستی تغذیه شوند نمی کند؛ زیرا مرگ و میر کاسکو در خانه های مردم به شدت از اعتبار آنها می­کاهد. در حقیقت تشویق مردم به خرید جوجه های بسیار جوان فقط کار فروشندگان یک بار مصرف است که به دنبال ابرو و اعتبار تجاری و فقط در پی آنند که هرچه زودتر جوجه های خود را بفروشند و پولی حتی کمتر از دست مردم بگیرند و برای آنها مهم نیست که بیشتر چنین جوجه ها در خانه های مردم خواهند مُرد. در ادامه، دلایل ممکن برای مرگ و میر جوجه هایی که هنوز لازم است به طور دستی تغذیه شوند، تشریح می شود.

1- مقدار مناسب غذا – تغذیه زیاد یا کم از غذای مخصوص جوجه ها موجب بروز مشکلات زیادی می شود. تغذیه زیاد غذای دستی موجب ناراحتی چینه دان و رشد باکتری های مضر در آن می شود. تغذیه کم غذای دستی موجب رسیدن مقدار ناکافی غذا به بدن جوجه و سوء تغذیه می شود.

2-درجه حرارت مناسب غذا هایی که به جوجه ها تغذیه می کنید، نباید زیاد سرد یا زیاد گرم باشد، بلکه باید ولرم باشد.

3- غلظت مناسب غذا – غذای جوجه کاسکو نباید زياد غليظ و سفت باشد.

4- تغذیه صحیح – سوراخ لوله مری (محل عبور غذا از دهان به چینه دان) و سوراخ لوله نای ( محل عبور هوا از دهان و بینی به شش)، هر دو در انتهای حلق و کنار هم قرار دارند. اگر درست به جوجه غذا ندهید، ممکن است به جای وارد شدن غذا در داخل سوراخ مری، غذا وارد سوراخ نای شود که در این صورت اگر جوجه نتواند غذای وارد شده به نای را خارج کند، خفه خواهد شد. بنابراین در تغذیه جوجه کاسکو، هرگز لوله سرنگ غذا را زیاد وارد حلق جوجه نکنید، بلکه غذا را در نزدیکی انتهای زبان تخلیه کنید تا جوجه خودش آن را فرو دهد.

دستیابی به یک کاسکوی سخن­گو1

کاسکوهای مُسن 

علاوه بر جوجه ها، کاسکوهایی وجود دارند که سن آنها ممکن است از یکسال تا چهل سال یا بیشتر باشد و توسط صاحبان خود در معرض فروش گذاشته شده باشند. کاسکوهای مسن به سادگی بازیچه ­های خوبی نمی شوند. همچنین سخنگو شدن آنها بسیار نامحتمل است .


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج