0

آشنایی با نژاد گربه ­های موبلند:گربه آبی- کرم ایرانی

گربه آبی- کرم ایرانی

نژاد  گربه آبی- کرم ایرانی هم بسیار مورد علاقه پرورش­دهندگان است و از جفت­گیری بین آبی و کرم، این نژاد موبلند، به دست می­ آید، گاهی هم نتیجه جفت­گیری تورتوایس شل، با نوع آبی یا نوع سیاه، موبلند این نژاد به دست می­ آید. در این پست به ویژگی های ظاهری این نژاد می پردازیم.

گربه آبی- کرم ایرانی (Persian’s Blue- cream cat )

نژاد آبی-کرم، در تولید نژاد کرم، بسیار نقش ژنتیکی سازنده دارد، از آمیختگی رنگ آبی و کرم حالت ابریشمی را به وجود می­آورد، و این همان استانداردی است که مورد قبول اروپاییان می­باشد، اما در امریکا پوشش تورتوایس شل علاقه­مندان و طرفداران بیشتری دارد.

سال­ها در انگلستان نژاد آبی و کرم از هم جدا بودند، اما امروزه بر اثر فعالیت پرورش ­دهندگان و آمیختن این دو نژاد به­ طور دلخواه، گربه آبی- کرم مخلوط با بافتی نرم و ابریشمی به دست آورده­اند.

در رنگ آبی و کرم در این نژاد بایستی به­ صورت سایه­های کم­رنگ و بدون رگه قرمز باشد. گاهی در این نمونه­های بسیار خوب، رنگ کرم با آبی بر روی پاها، صورت و سر پدیدار می­گردد، که این جزء معایب در این نژاد تلقی می­گردد. اما پرورش ­دهندگان در تلاش­ اند، تا نمونه­ های کامل­تری با رنگ آمیخته تولید نمایند، در حال حاضر، فرم و پوشش بدنی در این گربه حالت یکنواخت و کامل­تری پیدا کرده، باید به خاطر داشت پیدا کردن نژاد آبی- کرم با بدنی گرد و توپ مانند هم تراز با نمونه­ های آبی و کرم، بسیار مشکل است.

نمونه ­های نر این نژاد بسیار کم می­باشند، در صورتی­که پیدا شود، عقیم بوده و برای افراد تازه­ کار، جای تعجب است که با آمیزش ماده کرم با نر آبی رنگ، حاصل آن از این آمیزش،  بچه گربه­ های نر کرم و بچه گربه­های ماده آبی- کرم خواهند بود. اگر ماده آبی- کرم را با نر کرم جفت­گیری نمایند، حاصل آن آبی- کرم ماده و نر ابی به دست می­آید.

صاحبان گربه آبی رنگ، که علاقمند به پرورش رنگ کرم هستند، باید ماده آبی را با نر کرم جفت­گیری نمایند تا نر آبی و ماده آبی- کرم به دست آید.

چنان­چه ماده آبی- کرم را با نر کرم جفت­گیری نمایند. حاصل آن­ها نر کرم یا مادۀ کرم و یا مادۀ آبی- کرم و نر آبی می­باشند. در تمام مراحل برای انتخاب بچه گربه ­ها، باید از نوعی انتخاب نمود که هیچ­گونه علامت و با لکه رنگی نداشته و بیشتر پوشش کدر داشته باشند، تا بتوان نژادی تولید کرد که دارای رنگ آبی- کرم به­ طور مخلوط و در حد دلخواه و کمال را به دست آورد.

استاندارد

  • رنگ و نشانه­ ها: دارای سایه کدر آبی و کرم که به صورت خیلی نرم در هم آمیخته­­اند.
  • پوشش: متراکم و نرم و ابریشمی.
  • سر: دارای سری بزرگ، گرد، گوشهای کوچک  ظریف که در جای مناسب قرار می­گیرند.
  • بینی: پهن و کوتاه و در صورت رنگ­های درهم به هم آمیخته باشند.
  • چشم: نارنجی یا مسی تیره.
  • بدن: کوتاه- توپی شکل و چهارشانه،  پاها کوتاه.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج