0

معرفی موردی سگ های تریر: سگ نژاد بول تریر

سگ نژاد بول تریر

در مقالات قبل با انواعی از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد بول تریر آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

بول تریر

Bull Terrier

این حیوان یکی از سگ های عجیب و غریب گروه تریرها محسوب می شود. در پرورش این نژاد جیمز هینکس یکی از افرادی است که نقش مهمی ایفا نموده است. در اواسط دهه اول قرن نوزدهم، او به منظور تولید سگ­های جنگی برتر با دارا بودن صفاتی همچون چابکی و سرسختی، نژاد بولداگ را با تریرها آمیزش داد. این نوع تریر به علت ظاهر خاصش اغلب یک سگ جنگجو به حساب آمده و به گلادیاتور تریرها مشهور است.

مشخصات ظاهری: شکل ظاهری این حیوان هیچ شباهتی به سایر تریرها ندارد. سر حیوان تخم مرغی شکل بوده، گوش­ها سیخ و بینی گرد می باشد. بدن نیز عضلانی، تا حدی لاغر و در عین حال پر قدرت است. متوسط قد حيوان 45 تا ۵۳ سانتی متر و میانگین وزنش 24 تا ۳۵ کیلوگرم می باشد. پوشش بدن کوتاه، زبر و معمولاً سفید رنگ است که البته در نواحی سر ممکن است لکه های قرمز تا سیاه رنگی داشته باشد. گاهی نیز به رنگ های سیاه، حنایی و قرمز دیده می شود.

خصوصیات اخلاقی: این حیوان سگی با روحیه خروشان است و علت نامگذاری آن به عنوان گلادیاتور تریرها نیز همین امر می باشد. در صورتی که خوب آموزش ببیند، حیوانی بسیار اجتماعی می شود. به انسان­ها علاقه زیادی دارد و می تواند به دوستی وفادار و از خود گذشته برای آنها تبدیل گردد. همچنین رفتار خوبی با کودکان دارد، اما در برابر سایر سگ­ها باید بسیار مراقب رفتار او بود. في الواقع یک سگ جنگجو محسوب می­شود و می تواند در جایگاه خود حیوان بسیار خطرناکی به نظر برسد. اگر با دندان­هایش چیزی را گاز بگیرد، جدا کردنش بسیار مشکل خواهد بود. حیوانی کله شق و لجباز است و امروزه نگهداری آن در بسیاری از کشورها ممنوع شده است. متوسط طول عمر این حيوان ۱۱ تا ۱۳ سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج