0

انواع ضدعفونی کننده های رایج در پرورش شترمرغ

در مواقعی که بیماری در گله طیور مشاهده می شود از ضدعفونی کننده ها برای از بین بردن آلودگی و جلوگیری از انتشار آن ها استفاده کرد. انواع خاصی از ضدعفونی بدن حیوانات استفاده می شود از جمله از ضدعفونی کننده شترمرغ میتوان به آهک ، ساولن نام برد در ادامه با این ضدعفونی کننده شترمرغ آشنا و نکاتی در مورد مصرف آن ها ذکر می گردد.

انواع ضدعفونی کننده های رایج و موارد مصرف  آنها

آهک

پودر آهک خشک به تنهایی از قدرت ضدعفونی کنندگی کافی برخوردار نیست ولی هر گاه روی کود، لاشه فاسد شده حیوانات یا داخل حوضچه های ضدعفونی پاشیده شود، بلافاصله با آب موجود در محیط ترکیب شده و هیدور کسید کلسیم تولید می کند که شدیدا قلیایی و یکی از مؤثرترین مواد ضدعفونی کننده است. از مخلوط ۱۸ کیلوگرم آهک خشک پودر شده با ۳۰ لیتر آب جهت ضدعفونی در حوضچه های ورودی جایگاه و مزارع استفاده می شود. این ماده هم فراوان و هم ارزان است.

فرمالین + پرمنگنات پتاسیم (بخار فرمل)

از نظر قدرت و اثر گندزدایی بهترین ماده ضدعفونی کننده محیطی است و هیچ گونه اثر تخریبی بر روی اشیاء فلزی، ساختمانی، لاستیکی و چوبی ندارد. یکی از روشهای ضدعفونی ماشین های جوجه کشی، انبار تخم ها و سالن های پرورشی؛ استفاده از این ترکیب با نسبت مناسب در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.

ساولن

از رایج ترین و پرمصرف ترین گندزداها در زمینه دامپروری و دامپزشکی است. از این ماده برای ضدعفونی انواع لوازم جوجه کشی، ظروف پلاستیکی و شیشه ای، وسایل جراحی، ضدعفونی و گندزدایی کف و دیواره های سالن جوجه کشی استفاده می شود.

ضدعفونی کننده شترمرغ

اصول کلی درمان های دارویی

دارو درمانی در شترمرغ به منظورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. توجه شود که دارو درمانی تنها در موارد قطعی و به طريقه صحیح باید انجام گیرد. استفاده از دارو در موارد غیر ضروری نه تنها مفید نیست بلکه می­تواند زیان بار هم باشد. این درمان ها شامل تجویز ویتامین ها، مکمل های معدنی، آنتی بیوتیک ها، واكسن­ها، مسکن ها و … در سطح گله یا به صورت انفرادی است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 6 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج