0

آشنایی با نژاد گربه ­های موکوتاه:گربه مغولی مانکس

گربه مغولی مانکس

نژاد گربه مغولی مانکس از یک جهش ژنتیکی (موتاسیون) در طبیعت که تصور می­رود، منشأ و اصالت آن از مغولستان بوده، ولی در جزیره­ای در دریای ایرلند به دست آمده است. در ادامه به بررسی ویژگی های این نوع نژاد می پردازیم


زرد یا رنگ­های دیگر (گربه مغولی مانکس) (Manex)

خصوصیات نژادی این گربه به شرح زیر است:

1-فاقد دم و مهره دمی.

2-پاهای عقب طویل­تر از دست­ها بوده، بدین جهت به آن گربه خرگوشی هم نسبت داده­اند، این نژاد به­ علت درازی پاهای عقب ظرافت خاص در راه رفتن از خود نشان نداده و نمی­تواند از بلندی، همچون سایه گربه ­های دیگر به پایین بجهد.

3-قسمت خلفی بدن بلند و دارای کپل برجسته و اندامی کوتاه می­باشد، تعداد بچه در این نژاد بسیار کم و گاهی بچه­ های مرده به دنیا می­آورد و این به علت فاکتور کشنده ژن موتان می­باشد.

این گربه بی­دم که اغلب به گربه دنبه­ دار نیز معروف است، در میان گربه های موکوتاه به­ علت نداشتن دم مشخص و بارز است و محلی که باید دم وجود داشته باشد، نشانی از آن نیست. این نوع گربه­ها در ژاپن و مالزی زیاد وجود دارند.

درداستان­ها آمده است، جنگجویانی که بر کشور ایرلندها غلبه کرده­ اند، این گربه ­ها را جهت تزیین کلاه جنگی خود به پیروی از جنگجویانی که کلاه خود، آن­ها با پر آراسته می­­شد، می­کشتند، تا از دم زیبای آن استفاده کنند و به همین علت یکی از گربه ­های ماده عاقل و فهمیده که از هوش سرشار برخوردار بود، به طرف نوک بلندترین کوه رفته تا بچه­ های خود را به دنیا آورد، و پس از زایمان، دُم تمام بچه ­ها را کَند تا جنگجویان از آن استفاده نکرده و بدین وسیله با جنگجویان به مخالفت پرداخت. همین گربه ماده این راز را به ماده گربه ­های دیگر انتقال داد و به همین علت تمام بچه­ های گربه بدون دم به دنیا می­آمدند.

گربه مانکس به­ عنوان پایه و اساس یک نژاد به وجود آمده، پرورش حقیقی این گربه بسیار مشکل است، اگر دو گربه مانکس را جفت­گیری نمایند، ممکن است گربه­های دم­دار یا بی­دم به وجود بیایند، به­نظر می­رسد که جفت­گیری دو گربۀ مانکس ممکن است عامل نابودی این نژاد گردد.

نداشتن دم در این نژاد یکی از ضروریات در این نژاد قلمداد می­شود،برای اثبات این­که درک کنیم، این نژاد فاقد دم می­باشد کافی است، انگشت شصت خود را بر روی گودی انتهای استخوان پشت جانبی گربه­ های دیگر که دارای دم می­باشند قرار داده، تا عدم لمس وجود مهره ­های استخوانی را بتوانیم درک کنیم.

در گربه­ های بدون دم، مهره­های استخوانی به طرف پایین ادامه نداشته، در صورتی که گربه ­هایی که دارای دم می­باشند، خط ستون فقرات تا نوک دم به سمت پایین ادامه دارد، در گربه­های نژاد دیگر، در هنگام پرش و پریدن بر روی بلندی و ارتفاعات از دم خود استفاده می­کنند، اما این گربه بی­دم، نمی­تواند به خوبی سایر نژادهای دیگر از بلندی بجهند و پرش کنند.

این نژاد دارای دو پوشش بوده که قسمت بالای آن نرم و قسمت زیرین فاصله­دار و ضخیم می­باشد. تمام رنگ­ها و لکه ­ها با موهای کوتاه، برای این نژاد در فستیوال­های بین­ المللی قابل قبول می­باشد، هیچ نمونه­ای از گربۀ نژاد موبلند به­ عنوان مانکس حقیقی تلقی نمی­گردد.

در این نژاد سر بزرگ و گرد، گونه­ ها پهن، بینی کمی بلندتر از نژادهای انگلیسی و گوش­های پهن که در قاعده عریض می­باشد، از مشخصات در این نژاد به شمار می­رود.

استاندارد

نداشتن دم، کپل بلند، دارای پشتی با طول کم، داشتن تهیگاه عمیق، پوشش بدنی بایستی دارای دو حالت باشد، نرم و با فاصله در بالا مانند خرگوش­هاف نرم و ضخیم در قسمت زیرین، نداشتن دم و برامدگی انتهای دم که شبیه به گردی گردو است، واقعاً ایده­آل می­باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج