0

بررسی رفتارهای اضطراب­ آمیز در گربه

رفتارهای اضطراب ­آمیز در گربه

گربه­ ها دارای رفتارهای خاص مربوط به خود بوده و بیشتر دوست دارند در محیطی که زندگی می­کنند، کمتر دچار تغییر و بیشتر علاقه دارند محیط زندگی آن­ها ثابت، آرام و ساکت باشد. درپست قبلی کلیاتی در مورد گربه بیان کردیم درادامه به بررسی رفتارهای اضطراب ­آمیز در گربه می پردازیم.

رفتارهای اضطراب­ آمیز در گربه

گربه ها در صورتی که با تغییرات در محیط زندگی و یا با شرایط محیطی و یا تغییر در تغذیه، جا، محل رو به رو شوند، سریعاً تحت تأثیر این گونه تغییرات قرار گرفته و با واکنش­های متفاوتی با آن­ها روبه­ رو می­شوند و این تغییرات بیشتر در نژادهای خالص گربه دیده می­شود و سبب بروز اضطراب، ترس، ناراحتی و استرس در آن­ها شود. به خصوص این اشکالات رفتاری و روانی را می­توان در گربه ­هایی که به صورت دسته جمعی در یک محیط زندگی می­کنند، بیشتر ملاحظه کرد.

ایجاد این نوع اضطراب که بیشتر در گربه­ های سیامی ملاحظه شده، عدم استفاده از شیر مادر، کم بودن غریزه، گرفتن شیر از پستان از علل آن به شمار می­رود، البته در بعضی موارد اشاره به کمبود مواد فیبری و گیاهی در رژیم غذایی هم شده است.

رفتارهای اضطراب ­آمیز در گربه در حالت پیشرفت تظاهرات ناشی از این گونه اضطراب، در گربه به صورت لیسیدن و کندن مو و پشم­های بدن، ایجاد الودگی پوست و در درجات پیشرفته لیسیدن پتو و لباس دیده می­شود.

رفتارهای اضطراب ­آمیز در گربه


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج