0

بررسی عارضه تومورهای پستان گربه

تومورهای پستان گربه ماده متداول است، ولی در سگ بیشتر مشاهده شده است، اغلب بدخیم بوده ولی نسبت خوش­خیم بودن آن خیلی بیشتر است در ادامه این پست به بررسی تومورهای پستان گربه  می پردازیم.

تومورهای پستان گربه

تومورهای پستان گربه معمولاً سرپستانک­های عقبی را بیشتر در برمی­گیرد، و در ابتدا بصورت ندول و توده­های کوچک بوده که به تدریج رشد و گاهی سفت و سخت شده و با دست می­توان وجود آن را در نوک پستان­ها لمس کرد.

تومورهای پستان گربه

از اختصاصات این تومورها رشد سریع آن­ها بوده که به تدریج تمام پستان­ها را در برگرفته و گاهی در صورتی­که بدهخیم باشند به نقاط دیگر بدن بخصوص غدد لنفاوی و ریه­ ها ممکن است گسترش پیدا کرده و متاستاز دهد، گربه ­هایی که عقیم می­شوند، امکان ابتلا به این نوع تومورهای پستانی را نخواهند داشت، جهت تشخیص نوع تومورهای خوش­خیم از بدخیم تنها با نمونه­برداری و آزمایشات پاتولوژی میسر است و تنها راه درمان بوسلیه جراحی میسر است. برداشتن تومور با گره لنفاوی منطقه ای با جراحی، باعث بهبود بیماری می شود. اما در موارد بدخیمی ممکن است باعث مرگ حیوان شود. فراوانی نئوپلازی پستانی در گونه های مختلف بسیار متفاوت است. 50٪ از کل تومورهای سگ های ماده، تومورهای پستانی هستند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج